in ,

10 Μύθοι για την Υγιεινή Διατροφή που Σαμποτάρουν την Απώλεια Βάρους

μύθοι υγιεινής διατροφής,συμβουλές υγιεινής διατροφής,υγιεινή διατροφή
10 Μύθοι για την Υγιεινή Διατροφή που Σαμποτάρουν την Απώλεια Βάρους

Η τάση αύξησης βάρους καθορίζεται εξελικτικά επειδή, για χιλιάδες χρόνια, ο Homo sapiens έπρεπε να επιβιώσει σε μια εποχή που υπήρχε περιορισμένη διαθεσιμότητα τροφής. Έπρεπε να κυνηγήσουν για φαγητό και να το αποθηκεύσουν. Η σύγχρονη ζωή είναι διαφορετική, αλλά οι άνθρωποι εξακολουθούν να παίρνουν βάρος. Ο καθιστικός τρόπος ζωής και η κατανάλωση τροφών υψηλής ενέργειας ενισχύουν αυτή την τάση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί άνθρωποι καταλήγουν να λιμοκτονούν ενώ πιστεύουν τους μύθους σχετικά με την υγιεινή διατροφή. 8 Μύθοι για τη Γλουτένη

Όταν ο δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ) ενός ατόμου είναι φυσιολογικός, έχει καλές πιθανότητες να ζήσει μια μακρά ζωή. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η προσπάθεια να χάσετε τα περιττά κιλά σίγουρα αξίζει τον κόπο. Ωστόσο, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί και να μην πιστεύετε τα πάντα γύρω από την υγιεινή διατροφή.

Μύθος #1: Η μαύρη ζάχαρη είναι καλύτερη.

© Depositphotos, © Depositphotos

1 κουταλάκι του γλυκού καστανή ζάχαρη περιέχει 17 θερμίδες. 1 κουταλάκι του γλυκού λευκή ζάχαρη περιέχει 16 θερμίδες.

Πολλοί άνθρωποι που προσπαθούν να ακολουθήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής θεωρούν ότι η μαύρη ζάχαρη περιέχει ασβέστιο, κάλιο, σίδηρο και μαγγάνιο που είναι όλα ευεργετικά για το σώμα. Ωστόσο, η ποσότητα τους είναι τόσο μικρή που είναι πραγματικά αμφίβολο ότι θα έχετε κάποιος όφελος.

Μύθος #2: Η βρώμη είναι η καλύτερη τροφή για πρωινό.

© Depositphotos, © Depositphotos

Η βρώμη είναι υγιεινό πρωινό μόνο αν το φτιάξετε μόνοι σας και σίγουρα δεν είναι καλό αν ρίξετε βραστό νερό σε επεξεργασμένο στιγμιαίο μείγμα. Οι στιγμιαίες τροφές περιέχουν πολλούς υδατάνθρακες, η ποσότητα των οποίων θα αυξηθεί εάν προσθέσετε φρούτα, μέλι ή ξηρούς καρπούς.

Μύθος #3: Όλα τα λαχανικά είναι καλά.

© Depositphotos, © Pexels

Σχεδόν όλες οι δίαιτες και οι κανόνες υγιεινής διατροφής υποστηρίζουν ότι τα λαχανικά είναι καλά και πρέπει να καταναλώνετε όσα περισσότερα μπορείτε. Αλλά και εδώ υπάρχει παγίδα. Σπάνια σκεφτόμαστε πού καλλιεργήθηκαν αυτά τα λαχανικά που αγοράζουμε και τρώμε. Πολλά από αυτά περιέχουν φυτοφάρμακα και νιτρικά άλατα.

Ορισμένα λαχανικά μπορεί να έχουν αρνητική επίδραση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά του σώματος. Για κάποιους, είναι πατάτες, για άλλους ντομάτες. Θα πρέπει να είστε προσεκτικοί με τα λαχανικά, αλλά δεν πρέπει να αρνηθείτε όλα τα ευεργετικά αποτελέσματα της κατανάλωσης τους.

Μύθος #4: Ο καφές σας προσφέρει ενέργεια όλη την ημέρα.

© hilaryduff / instagram, © hilaryduff / instagram

Μόνο η δόση του καφέ καθορίζει πόσο ενεργητικοί θα είστε αφού τον πιείτε. Κατά μέσο όρο, η καφεΐνη απαιτεί 15 έως 45 λεπτά για να εξαπλωθεί σε όλη την κυκλοφορία του αίματος και να ξυπνήσει το σώμα. Το αποτέλεσμα εξασθενεί τις επόμενες 5-6 ώρες. Έτσι, αν πιείτε ένα φλιτζάνι καφέ στις 8 το πρωί, θα αισθανθείτε διπλά κουρασμένοι μέχρι τις 2 το μεσημέρι.

Ο καφές προκαλεί ταχεία άνοδο του σακχάρου στο αίμα που οδηγεί στο αίσθημα μιας έκρηξης ενέργειας. Μόλις πέσει το επίπεδο γλυκόζης, η «μπαταρία» σας πεθαίνει. Γι’ αυτό ο καφές δεν θα σας κάνει να νιώσετε δυνατοί και γεμάτοι ενέργεια όλη μέρα.

Ωστόσο, αυτό το ρόφημα έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό, επομένως μπορεί να κάνει περισσότερα από το να δώσει στον εγκέφαλό σας εγρήγορση.

Μύθος #5: Το ελαιόλαδο δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για τηγάνισμα.

© Depositphotos

Ένας από τους κύριους λόγους που αυτός ο μύθος είναι πραγματικά δημοφιλής είναι λόγω του σημείου καύσης του ελαιολάδου. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το φαγητό δεν θα έχει χρόνο να τηγανιστεί σωστά πριν κάψει το λάδι. Είναι μύθος. Η θερμοκρασία καύσης του ελαιολάδου είναι 190°C. Τα περισσότερα από τα φαγητά που τρώμε μαγειρεύονται σε ακόμη χαμηλότερες θερμοκρασίες.

Επιπλέον, το ελαιόλαδο δεν είναι τόσο ωφέλιμο για την υγεία μας όσο πιστεύουμε. Περιέχει βιταμίνη Κ, σίδηρο, κάλιο, ασβέστιο και νάτριο. Η ποσότητα τους δεν είναι αρκετά μεγάλη για να έχει μεγάλη επίδραση στην υγεία σας.

Δείτε ακόμη 10 Μύθοι για το Αλκοόλ που Δεν Πρέπει να Πιστεύετε

Μύθος #6: Το θαλασσινό αλάτι είναι καλύτερο από το επιτραπέζιο αλάτι.

© Depositphotos, © Depositphotos

Είμαστε σίγουροι ότι έχετε ακούσει ότι το θαλασσινό αλάτι είναι καλύτερο από το επιτραπέζιο αλάτι. Στην πραγματικότητα, δεν είναι αλήθεια. Και τα δύο προέρχονται από εξάτμιση θαλασσινού νερού σε αλυκές. Το επιτραπέζιο αλάτι υποβάλλεται σε επεξεργασία και καθαρίζεται από τις ακαθαρσίες, ενώ το θαλασσινό αλάτι μπορεί να περιέχει διάφορα μικροστοιχεία.

Μην ξεχνάτε ότι το επιτραπέζιο αλάτι είναι εμπλουτισμένο με ιώδιο (40 mg/kg), η έλλειψη του οποίου μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας. Εκτός από το ιώδιο (0,7 mg/kg) και άλλες ακαθαρσίες, το θαλασσινό αλάτι μπορεί να περιέχει βαρέα μέταλλα. Ωστόσο, η ποσότητα των ωφέλιμων και τοξικών συστατικών είναι αρκετά μικρή, επομένως είναι πολύ απίθανο να επηρεάσουν την υγεία σας.

Μύθος #7: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά είναι βλαβερά για την καρδιά και μπορούν να προκαλέσουν παχυσαρκία.

© marina_levovski / instagram, © demidkaterina / instagram

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και περιέχουν πολλές θερμίδες. Γι’ αυτό οι άνθρωποι που κάνουν δίαιτα προσπαθούν να τρώνε μόνο γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά. Το γάλα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και το τυρί κότατζ θεωρείται ότι έχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Ωστόσο, οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αυτό δεν ήταν αλήθεια. Η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά δεν έχει καμία επίδραση στην ανάπτυξη καρδιαγγειακών παθήσεων και ακόμη μειώνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας.

Σε χώρες όπου οι αγελάδες τρώνε γρασίδι, η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά βοηθά τους ανθρώπους να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων κατά 69%.

Μύθος #8: Όλες οι θερμίδες είναι ίδιες.

© Depositphotos, © Pexels

Στην πραγματικότητα, οι θερμίδες σε μια μπάρα σοκολάτας και στα λαχανάκια Βρυξελλών είναι εντελώς διαφορετικές καθώς ακολουθούν διαφορετικούς μεταβολικούς τρόπους. Έχουν επίσης άμεσο αντίκτυπο στη διαδικασία καύσης λίπους, στις ορμόνες και στα κέντρα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα για την όρεξή σας.

Για παράδειγμα, μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες μπορεί να ενισχύσει τον μεταβολικό ρυθμό έως και 80-100 θερμίδες την ημέρα και να μειώσει το αίσθημα της πείνας. Αυτό σημαίνει ότι οι θερμίδες διαφέρουν.

Μύθος #9: Είναι κακό να τρώτε το βράδυ.

© The Big Bang Theory / Warner Bros. Television

Στην πραγματικότητα, δεν είναι. Ο χρόνος που καταναλώνετε θερμίδες δεν έχει σημασία για το σώμα σας. Σημασία έχει η ποιότητα και η ποσότητα. Οι επιστήμονες από τις ΗΠΑ το απέδειξαν χρησιμοποιώντας πιθήκους στην έρευνά τους. Ανακάλυψαν ότι οι πίθηκοι που κατανάλωναν φαγητό τη νύχτα δεν έπαιρναν περισσότερο βάρος από εκείνους που έτρωγαν σπάνια τη νύχτα.

Και πάλι, η αρχή «καίτε περισσότερα από όσα καταναλώνετε» λειτουργεί για όλους όσους δεν υποφέρουν από σοβαρά προβλήματα υγείας.

Μύθος #10: Υπάρχουν δίαιτες που δεν λειτουργούν.

© ADMEDIA / SIPA / EAST NEWS, © melissamccarthy / instagram

Δίαιτα σημαίνει μείωση της πρόσληψης θερμίδων. Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία τι τροφές τρώτε για να επιτύχετε αυτόν τον στόχο: κάποιοι δεν τρώνε λιπαρά, ενώ άλλοι δεν τρώνε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες και μερικοί άνθρωποι απλώς περιορίζουν εντελώς το φαγητό. Όπως και να έχει, αν ακολουθήσετε αυστηρά τη διαιτα σας, σίγουρα θα χάσετε βάρος. Ωστόσο, εάν επιστρέψετε στις κανονικές διατροφικές σας συνήθειες, το περιττό βάρος σας θα επιστρέψει επίσης.

Δεν είναι δίκαιο να ισχυριζόμαστε ότι οι δίαιτες δεν λειτουργούν. Η αλήθεια είναι ότι όλα είναι αποτελεσματικά με τον δικό τους τρόπο, αλλά για να διατηρήσετε το αποτέλεσμα που επιτύχατε, θα πρέπει να περιορίσετε τα αγαπημένα σας φαγητά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι δεν πρέπει να ακολουθούμε διάφορες δίαιτες, αλλά πρέπει να τηρούμε ένα ισορροπημένο διατροφικό πρόγραμμα που είναι καλό για εσάς.

Δείτε επίσης 9 Μύθοι για τα Καλλυντικά από τους Ειδικούς!

© Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη ή χωρίς τοποθέτηση ενεργού link της πηγής σε εμφανές σημείο

Written by Jimmy Taylor

αιτίες αϋπνίας,αντιμετώπιση αϋπνίας,συνέπειες αϋπνίας,οφέλη ύπνου,συμβουλές υγείας,υγεία

Γιατί Δεν Κοιμάστε τη Νύχτα και πώς να Απαλλαγείτε από την Αϋπνία

μόδα,συμβουλές μόδας,συμβουλές για ρούχα,ρούχα,lifestyle

10 Ρούχα και Παπούτσια που σας Κάνουν Αμέσως πιο Ελκυστικές