in , , , ,

9 Συνήθειες που Μπορούν να Προκαλέσουν Ορμονικό Πρόβλημα

συνήθειες που προκαλούν ορμονική ανισορροπία,συνήθειες που επηρεάζουν τον θυρεοειδή,υγεία,συμβουλές υγείας
9 Συνήθειες που Μπορούν να Προκαλέσουν Ορμονική Ανισορροπία

Συνήθειες που Μπορούν να Προκαλέσουν Ορμονικό Πρόβλημα: Αν και ο θυρεοειδής αδένας είναι μικροσκοπικός, ελέγχει πολλές διεργασίες (συμπεριλαμβανομένου του μεταβολισμού) στο σώμα μας.

Όταν δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί να παράγει περισσότερες ή λιγότερες ορμόνες από αυτές που χρειάζεται το σώμα. Και στις δύο περιπτώσεις, οι άνθρωποι μπορεί να παρατηρήσουν δυσάρεστες αλλαγές: απότομες αυξομειώσεις βάρους, εναλλαγές της διάθεσης, δερματικά προβλήματα, ακόμη και καρκίνο του μαστού. Υπάρχουν μερικές κακές συνήθειες που μπορούν να επηρεάσουν τον θυρεοειδή και να προκαλέσουν ορμονική ανισορροπία. 7 Συμβουλές για να Μειώσετε το Πρήξιμο Διαφορετικών Μερών του Σώματος

Συνήθειες που Μπορούν να Προκαλέσουν Ορμονικό Πρόβλημα

Έχετε πάρα πολύ άγχος στη ζωή σας.

© Depositphotos, © Depositphotos

Το άγχος επηρεάζει όλα τα συστήματά σας, συμπεριλαμβανομένου του ενδοκρινικού συστήματος, στο σώμα σας. Εάν είστε σε μια συνεχή κατάσταση έντασης, ο θυρεοειδής σταματά να λειτουργεί σωστά και παράγει πάρα πολλές ή πολύ λίγες ορμόνες. Εάν έχετε ήδη αντιμετωπίσει προβλήματα με τον θυρεοειδή σας, το άγχος μπορεί να οδηγήσει σε κρίσεις πανικού ή μακροπρόθεσμη απώλεια μνήμης. Η έλλειψη ύπνου και η αγχωτική εργασία είναι επίσης στη λίστα των παραγόντων κινδύνου.

Ένας ταραχώδης τρόπος ζωής σας κάνει να νιώθετε συνεχώς νευρικοί. Για να μειώσετε τους κινδύνους, συνίσταται να κοιμάστε αρκετά, να περπατάτε πολύ και να ασκήστε. Σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι καλύτερο να απευθυνθείτε σε έναν ψυχολόγο: θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε αγχωτικές καταστάσεις.

Δεν καταναλώνετε αρκετά λιπαρά.

© Depositphotos, © Depositphotos

Μια δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος, αλλά πολλοί άνθρωποι σταματούν να καταναλώνουν όχι μόνο τα κακά λιπαρά αλλά και τα καλά που είναι εξαιρετικά σημαντικά για τον εγκέφαλο και τον θυρεοειδή.

Χρήσιμα λιπαρά βρίσκονται στο ελαιόλαδο και το λινέλαιο, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρέας, το ψάρι και το φύτρο σιταριού. Είναι καλύτερα να μην σταματήσετε να τρώτε αυτά τα τρόφιμα. Σε αυτή την περίπτωση, η διατροφή σας θα σας βοηθήσει να επιτύχετε θετικά αποτελέσματα και το σώμα σας θα είναι υγιές.

Τρώτε πάρα πολλά προϊόντα με βάση τη σόγια.

© Depositphotos, © Depositphotos

Η σόγια περιέχει πολλά χρήσιμα μικροστοιχεία, βιταμίνες και μπορεί να αντικαταστήσει ακόμη και προϊόντα ζωικής προέλευσης. Αλλά δεν συνιστάται να τρώτε πάρα πολλά προϊόντα σόγιας, καθώς έχουν αντιθυρεοειδική δράση: κάνουν τον θυρεοειδή να λειτουργεί πιο αργά. Όταν τρώτε πολλά προϊόντα με βάση τη σόγια, ο θυρεοειδής απορροφά λιγότερο ιώδιο, το οποίο είναι πραγματικά σημαντικό για τη σωστή λειτουργία του.

Πώς μπορείτε να αποφύγετε αυτό το πρόβλημα; Μειώστε την ποσότητα των τροφών σόγιας που καταναλώνετε και προσθέστε περισσότερες που περιέχουν ιώδιο: όπως λαχανικά, μούρα, φρούτα και θαλασσινά. Τα κράνμπερι, οι γαρίδες, τα μύδια, τα καλαμάρια και τα θαλασσινά είναι οι καλύτεροι φίλοι του θυρεοειδούς.

Τρώτε πάρα πολλά σταυρανθή λαχανικά.

© Depositphotos, © Depositphotos

Επιστήμονες από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Όρεγκον ανακάλυψαν ότι τα ωμά σταυρανθή λαχανικά επηρεάζουν τη λειτουργία του θυρεοειδούς. Δεν συνιστάται να τρώτε πολλά λάχανα, γογγύλια και ραπανάκια, ειδικά εάν υποφέρετε από έλλειψη ιωδίου.

Το θέμα είναι ότι περιέχουν γλυκοζινολικές ενώσεις, που περιέχουν άζωτο και θείο (γι’ αυτό αυτά τα λαχανικά είναι ελαφρώς πικρά.) Όταν αυτά τα στοιχεία εισχωρήσουν στο σώμα, επηρεάζουν τον θυρεοειδή και μπορεί να προκαλέσουν ακόμη και βρογχοκήλη. Είναι καλύτερα να τρώτε λαχανικά όπως παντζάρια, ντομάτες και σέλινο.

Δείτε ακόμη 10 Κοινές Συνήθειες που Μπορούν να Βλάψουν τα Νεφρά

Κάπνισμα

© Depositphotos

Το κάπνισμα δεν επηρεάζει μόνο τους πνεύμονες. Διαφορετικές μελέτες δείχνουν ότι είναι επίσης κακό για τον θυρεοειδή. Ο καπνός κάνει αργά τον θυρεοειδή να παράγει όλο και περισσότερες ορμόνες προκαλώντας υπερθυρεοειδισμό.

Επιπλέον, ο καπνός περιέχει τοξίνες και χρειάζεται το σώμα 6 ημέρες για να τις αφαιρέσει. Κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών, η ποσότητα ιωδίου στον θυρεοειδή μειώνεται. Το επίπεδο των θυρεοειδικών ορμονών στο αίμα αυξάνεται και η λειτουργία του θυρεοειδούς χειροτερεύει.

Καταναλώνετε πάρα πολλά προϊόντα που περιέχουν καφεΐνη.

© Depositphotos, © Depositphotos

Είναι καλό αν η μέρα σας ξεκινά με ένα φλιτζάνι καφέ. Αλλά δεν είναι καλή ιδέα να το πίνετε πολύ συχνά. Ο καφές και το δυνατό τσάι περιέχουν καφεΐνη που αυξάνει την ποσότητα της κορτιζόλης στο σώμα. Αυτή η ορμόνη του στρες επηρεάζει τον θυρεοειδή και ο μεταβολισμός επιδεινώνεται.

Οι επιστήμονες εξακολουθούν να διαφωνούν για την ποσότητα του καφέ που δεν θα επηρεάσει την υγεία μας: ποικίλλει από 2 έως 6 φλιτζάνια την ημέρα. 5 φλιτζάνια καφέ περιέχει 110-160 mg καφεΐνης (ανάλογα με τον τύπο του καφέ.) Λάβετε υπόψη ότι προϊόντα όπως η σοκολάτα, η κόκα κόλα και τα ενεργειακά ποτά περιέχουν επίσης καφεΐνη.

Καταναλώνετε τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη.

© Depositphotos, © Depositphotos

Ο γλυκαιμικός δείκτης είναι μια κατάταξη τροφών με υδατάνθρακες με βάση την άμεση επίδρασή τους στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Ένας υψηλός γλυκαιμικός δείκτης σημαίνει ότι η διαδικασία της διάσπασης είναι πολύ γρήγορη. Είναι σημαντικό να προσέχετε τι τρώτε για να διατηρήσετε τον θυρεοειδή σας υγιή.

Προϊόντα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη είναι τα γλυκά, τα αρτοσκευάσματα, τα ζυμαρικά και το λευκό ρύζι. Αυτές οι τροφές περιέχουν τεράστια ποσότητα υδατανθράκων και επηρεάζουν τη διαδικασία απορρόφησης ιωδίου. Η έλλειψη ιωδίου οδηγεί σε προβλήματα θυρεοειδούς. Φυσικά, είναι σχεδόν αδύνατο να σταματήσετε να τρώτε προϊόντα υψηλού γλυκαιμικού δείκτη, αλλά μπορείτε να μειώσετε την ποσότητα τους στη διατροφή σας.

Καταναλώνετε βούτυρο και μαργαρίνη.

© Depositphotos, © Depositphotos

Οι άνθρωποι που τους αρέσει το βούτυρο πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί. Αυτό το προϊόν βρίσκεται στη λίστα των τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη. Η χοληστερόλη επηρεάζει την ισορροπία των λιπιδίων και τη λειτουργία του θυρεοειδούς. Παρά το γεγονός αυτό, δεν συνιστάται η διακοπή της κατανάλωσης τροφών που περιέχουν ζωικά λιπαρά. Για παράδειγμα, το βούτυρο είναι η πηγή σεληνίου και βιταμίνης D και είναι δυνατό να ελέγξετε την ποσότητα βουτύρου που τρώτε.

Όσο για τη μαργαρίνη, είναι καλύτερα να αποφύγετε αυτό το προϊόν. Είναι φτιαγμένο από τρανς λιπαρά, τα οποία βλάπτουν το ενδοκρινικό και καρδιαγγειακό σύστημα και οδηγούν σε παχυσαρκία.

Κατάχρηση αλκοόλ.

© Depositphotos, © Depositphotos

Το αλκοόλ μπορεί να αυξήσει ή να μειώσει τις παγκρεατικές εκκρίσεις. Και οι δύο περιπτώσεις επηρεάζουν το σώμα: οι γυναίκες αρχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα εμμήνου ρύσεως και οι άνδρες αρχίζουν να υποφέρουν από χαμηλή λίμπιντο. Τα προβλήματα του θυρεοειδούς έχουν επίσης αρνητικό αντίκτυπο στο βλαστικό νευρικό σύστημα και μπορεί να οδηγήσουν σε τρόμο, ταχυκαρδία, διαταραχές του εντέρου, εναλλαγές της διάθεσης και άλλα δυσάρεστα συμπτώματα.

Εάν ο θυρεοειδής δεν λειτουργεί σωστά και παράγει υπερβολικές ορμόνες, η διαδικασία σύνθεσης αφυδρογονάσης επιβραδύνεται. Έτσι, η επίδραση του αλκοόλ στον οργανισμό αυξάνεται.

© Depositphotos

Μην ανησυχείτε, δεν οδηγούν όλοι αυτοί οι παράγοντες σε αρνητικές συνέπειες. Απλά πρέπει να φροντίσετε το σώμα σας και να απευθυνθείτε σε γιατρό εάν παρατηρήσετε αλλαγές στην υγεία σας.

Δείτε επίσης Τι Μπορεί να Συμβεί αν Σταματήσετε Ξαφνικά τον Καφέ

*Το παρόν άρθρο είναι καθαρά πληροφοριακού χαρακτήρα και δεν μπορεί να αντικαταστήσει την συμβουλή του γιατρού σας.

© Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη ή χωρίς τοποθέτηση ενεργού link της πηγής σε εμφανές σημείο

Written by Jimmy Taylor

λόγοι που το σπίτι φαίνεται βρώμικο,συμβουλές καθαρισμού,καθαρισμός,χρήσιμα

10 Λόγοι που το Σπίτι σας Φαίνεται Βρώμικο, Ανεξάρτητα από το Πόσο το Καθαρίζετε

τρόποι για να εχετε ενέργεια,συμβουλές υγείας,υγεία

6 Τρόποι για να Εχετε Ενέργεια Όλη την Ημέρα Χωρίς να Πίνετε Λίτρα Καφέ