in , ,

10 Κοινές Συνήθειες που Μπορούν να Βλάψουν τα Νεφρά

επιβλαβείς συνήθειες για τα νεφρά,συμβουλές υγείας,υγεία
10 Κοινές Συνήθειες που Μπορούν να Βλάψουν τα Νεφρά

Τα νεφρά παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας του σώματος. Βοηθούν στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, στην αποτοξίνωση των εσωτερικών οργάνων, στην αποβολή της περίσσειας νερού και στον έλεγχο των επιπέδων όλων των βασικών μετάλλων που περιέχονται στο αίμα. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης νεφρικής νόσου, κόβοντας ορισμένες κακές συνήθειες και αντικαθιστώντας τις με καλές. 9 Πρώιμα Συμπτώματα Διαβήτη που Δεν Πρέπει να Αγνοήσετε

Κρατάτε τα ούρα σας

Το να μην αδειάζετε έγκαιρα την κύστη σας είναι μια από τις κύριες αιτίες προβλημάτων στα νεφρά. Εάν αντιστέκεστε συχνά στην επιθυμία για ούρηση, τα ούρα παραμένουν στην ουροδόχο κύστη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και τα βακτήρια αρχίζουν να πολλαπλασιάζονται πολύ πιο γρήγορα. Τελικά, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές συνέπειες όπως λοιμώξεις των νεφρών και ακράτεια.

Κάθεστε πολλές ώρες

Η τακτική σωματική δραστηριότητα συνδέεται συχνά με βελτιωμένη αρτηριακή πίεση και φυσιολογικό μεταβολισμό της γλυκόζης που είναι και οι δύο σημαντικοί παράγοντες για τη διατήρηση της υγείας των νεφρών. Το να κάθεστε για μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς κίνηση μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο νεφρικής νόσου κατά 30%.

Εάν ξοδεύετε περισσότερες από 8 ώρες την ημέρα στην καρέκλα σας στη δουλειά, προσπαθήστε να ακολουθήσετε έναν ενεργό τρόπο ζωής στο σπίτι — ασκηθείτε τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα και μην χάσετε την ευκαιρία να περπατάτε.

Υπερβολική άσκηση

Η πολύ σκληρή άσκηση για πολύ καιρό μπορεί να προκαλέσει ραβδομυόλυση, μια κατάσταση κατά την οποία οι μύες τραυματίζονται και το περιεχόμενο των νεκρών ινών ρέει απευθείας στην κυκλοφορία του αίματος. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές επιπλοκές στην υγεία, συμπεριλαμβανομένης της νεφρικής ανεπάρκειας.

Αν λοιπόν έχετε αυξήσει σημαντικά τις ασκήσεις σας και έχετε μυϊκό πόνο και σκουρόχρωμα ούρα, θα πρέπει να επισκεφτείτε το γιατρό το συντομότερο δυνατό.

Υπερβολική χρήση παυσίπονων

Αν και τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα όπως η ασπιρίνη ή η ιβουπροφαίνη είναι ασφαλή με μέτρο, η τακτική υπερβολική χρήση τους μπορεί να οδηγήσει σε νεφρική βλάβη και ακόμη και σε ολική νεφρική ανεπάρκεια. Αυτό μπορεί να συμβεί επειδή τα αναλγητικά που χορηγούνται χωρίς ιατρική συνταγή μειώνουν τη ροή του αίματος στα νεφρά και επιδεινώνουν τη λειτουργία τους, ειδικά εάν έχετε ήδη νεφρική νόσο.

Έτσι, ακόμα κι αν υποφέρετε από έντονο πόνο, μην ξεχνάτε ότι τα παυσίπονα πρέπει να λαμβάνονται μόνο για σύντομο χρονικό διάστημα και στη χαμηλότερη δυνατή δόση.

Δεν πίνετε αρκετό νερό

© makaraforbes_fitness / instagram, © goldfenger / instagram

Το να παραμένετε ενυδατωμένοι βοηθάει τα νεφρά να παράγουν ούρα για να απομακρύνουν το νάτριο και τις τοξίνες από το σώμα. Εάν δεν πίνετε αρκετό νερό σε τακτική βάση, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένων επώδυνων λίθων στα νεφρά.

Για τους περισσότερους ανθρώπους, 1,5-2 λίτρα νερού την ημέρα είναι αρκετά για να διατηρήσουν τα νεφρά τους υγιή. Και μην ξεχνάτε ότι άλλα ροφήματα δεν κάνουν, είναι μόνο το καθαρό νερό που μετράει.

Πώς μπορείτε να καταλάβετε ότι πίνετε ακριβώς την ποσότητα που χρειάζεστε; Η ούρηση σας πρέπει να είναι ανοιχτή κίτρινη, οποιοδήποτε πιο σκούρο χρώμα μπορεί να είναι πιθανό σημάδι νεφρικής βλάβης.

Δείτε ακόμη 10 Υγιεινές Συνήθειες που Μπορεί να είναι Επιβλαβείς

Έλλειψη ύπνου

Αποδεικνύεται ότι μια καλή νυχτερινή ξεκούραση είναι εξαιρετικά σημαντική όχι μόνο για τη γενική ευεξία, αλλά και για την υγεία των νεφρών σας. Οι κύκλοι ύπνου/αφύπνισης ρυθμίζουν και συντονίζουν τη λειτουργία των νεφρών και οι ιστοί αυτού του οργάνου ανανεώνονται μόνο όταν κοιμάστε. Έτσι, εάν δεν κοιμάστε αρκετά, διακόπτετε αυτή τη διαδικασία και αυξάνετε τον κίνδυνο νεφρικής βλάβης.

Ο ακατάλληλος ύπνος μπορεί επίσης να προκαλέσει αθηροσκλήρωση ή σκλήρυνση και απόφραξη των αρτηριών. Αυτή η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή αρτηριακή πίεση που μπορεί να υπερφορτώσει τα νεφρά και να προκαλέσει νεφρική ανεπάρκεια με την πάροδο του χρόνου.

Πίνετε αναψυκτικά διαίτης

Σύμφωνα με ειδικούς υγείας, υπάρχει στενή σχέση μεταξύ της κατανάλωσης αναψυκτικού διαίτης και των προβλημάτων στα νεφρά. Το 2009, μια μελέτη έδειξε ότι πάνω από 3.000 γυναίκες που έπιναν 2 ή περισσότερα αναψυκτικά κάθε μέρα είχαν σημαντική πτώση στη νεφρική λειτουργία. Σε αντίθεση με τα τεχνητά ζαχαρούχα ποτά, τα ροφήματα με ζάχαρη δεν είχαν το ίδιο αποτέλεσμα.

Καταναλώνετε πολύ κρέας

© Ssyal / facebook

Η υπερκατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης δημιουργεί πολύ οξύ στο αίμα που μπορεί να προκαλέσει οξέωση, μια κατάσταση κατά την οποία τα νεφρά δεν μπορούν να διατηρήσουν το pH του σώματος σε ισορροπία. Με τον καιρό, αυτή η διαταραχή μπορεί να προκαλέσει σοβαρά πεπτικά προβλήματα και χρόνια προβλήματα στα νεφρά.

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη πρωτεΐνης είναι περίπου 1-1,6 γραμμάρια ανά κιλό σωματικού βάρους. Έτσι, αντί να τρώτε πολύ κρέας, προσπαθήστε να καταναλώνετε περισσότερα φρούτα και λαχανικά και να συμπεριλάβετε διαφορετικούς τύπους πρωτεΐνης όπως αυγά, ψάρια, φασόλια και ξηρούς καρπούς στη διατροφή σας.

Κατανάλωση πολύ αλατιού και ζάχαρης

© AMC India / facebook, © lets.live.better / instagram

Το 95% του νατρίου που καταναλώνεται με τις τροφές μεταβολίζεται από τα νεφρά σας. Έτσι, εάν τρώτε πάρα πολλά αλμυρά προϊόντα, τα όργανά σας πρέπει να εργαστούν πολύ πιο σκληρά για να απαλλαγείτε από την περίσσεια νατρίου. Τελικά, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη λειτουργία των νεφρών και να οδηγήσει σε κατακράτηση νερού στο σώμα που με τη σειρά του μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση.

Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης μπορεί επίσης να συμβάλει στην ανάπτυξη υψηλής αρτηριακής πίεσης, καθώς και να οδηγήσει σε παχυσαρκία και να αυξήσει τον κίνδυνο διαβήτη. Αυτές είναι οι κύριες αιτίες νεφρικής ανεπάρκειας.

Η συνιστώμενη πρόσληψη αλατιού είναι περίπου 3,75 γραμμάρια (ή 0,75 κουταλιές της σούπας) την ημέρα, για τη ζάχαρη είναι περίπου 25-38 γραμμάρια (ή 6-9 κουταλιές της σούπας). Για να διατηρήσετε τα νεφρά σας υγιή, δώστε προσοχή στα συστατικά όταν αγοράζετε προϊόντα στο σούπερ μάρκετ. Τα επεξεργασμένα και συσκευασμένα τρόφιμα είναι συνήθως πλούσια σε νάτριο και ζάχαρη.

Αγνοείτε κοινές λοιμώξεις

Όταν έχετε μια κοινή ασθένεια όπως βήχα, κρυολόγημα, γρίπη ή αμυγδαλίτιδα, το σώμα παράγει πρωτεΐνες που ονομάζονται αντισώματα για να το καταπολεμήσουν. Αυτά συνήθως εγκαθίστανται στα μέρη φιλτραρίσματος των νεφρών και προκαλούν φλεγμονή. Έτσι, εάν η ασθένεια διαρκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα νεφρά μπορεί να υποστούν σοβαρή βλάβη.

Για να προστατεύσετε τα νεφρά σας, αντιμετωπίζετε πάντα τις βακτηριακές λοιμώξεις σωστά. Κάντε ένα διάλειμμα από την εργασία, κοιμηθείτε αρκετά και χρησιμοποιήστε αντιβιοτικά εάν είναι απαραίτητο.

Δείτε επίσης Πώς να Αντιμετωπίσετε την Κατακράτηση Υγρών

Βαθμολόγησε το Άρθρο!

Διάλεξε αστέρια! Μας βοηθάτε να γίνουμε Καλύτεροι!

Βαθμολογία 0 / 5. Αξιολογήσεις: 0

Δεν υπάρχουν αξιολογήσεις ακόμα. Γίνε ο Πρώτος που θα δώσει αστέρια!

© Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη ή χωρίς τοποθέτηση ενεργού link της πηγής σε εμφανές σημείο

Written by Jimmy Taylor

κόλπα μαγειρικής από σεφ,κόλπα σε σχολές μαγειρικής,συμβουλές μαγειρικής από σεφ

15 Κόλπα από Σεφ που Αποκαλύπτονται Μόνο σε Σχολές Μαγειρικής

συμβουλές για οικιακά αντικείμενα,χρήσιμα,χρήσιμες συμβουλές

12 Τρόποι Ώστε Οικιακά Αντικείμενα να Διαρκέσουν Περισσότερο και να μην Καταστραφούν