in ,

10 Όξινες Τροφές που Μπορούν να Βλάψουν το Σώμα σας

όξινες τροφές,συνέπειες όξινων τροφών,διατροφή,συμβουλές διατροφής
10 Όξινες Τροφές που Μπορούν να Βλάψουν το Σώμα σας

Μερικές φορές ακόμη και κάποιο συνηθισμένο τρόφιμο δεν είναι ασφαλές για κατανάλωση. Μια ακίνδυνη ντομάτα, ένα φλιτζάνι από το αγαπημένο σας μαύρο τσάι ή ένα κομμάτι τυρί στο τοστ μπορεί να βλάψει το σώμα σας, ειδικά το στομάχι σας. Όλα αυτά οφείλονται στο ότι η οξύτητα ορισμένων τροφών είναι υψηλότερη από άλλα. Αυτές οι τροφές προκαλούν καούρα, παλινδρόμηση οξέος και άλλες ενοχλήσεις. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζετε ποιες όξινες τροφές μπορούν να βλάψουν το στομάχι σας και να προσπαθήσετε να μειώσετε την κατανάλωσή τους. 10 Τοξικές Τροφές που Μπορούν να σας Βλάψουν

Τι είναι τα όξινα τρόφιμα

© pexels.com, © pexels.com, © pixabay.com

Όλες οι τροφές ανεξάρτητα από το αν είναι στερεές ή υγρές, έχουν τιμή pH. Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 14, οι τροφές που έχουν pH μικρότερο από 7, θεωρούνται όξινες.

  • pH 0 — υψηλό επίπεδο οξύτητας
  • pH 7 — ουδέτερο επίπεδο οξύτητας
  • pH 14 — ένα βασικό επίπεδο οξύτητας (αλκαλικό)

Ιδανικά, το αίμα μας θα πρέπει να έχει pH 7,35 — 7,45, το οποίο θεωρείται ελαφρώς αλκαλικό. Το pH στο εσωτερικό του στομάχου μας είναι περίπου 3,5 έως 5,5, το οποίο είναι πολύ όξινο.

Πικάντικα φαγητά και σάλτσες

© depositphotos.com

Τα πικάντικα φαγητά και οι σάλτσες μπορούν εύκολα να πυροδοτήσουν τον ερεθισμό της επένδυσης του οισοφάγου και να προκαλέσουν δυσφορία. Η κατανάλωση πολλών πικάντικων τροφών συνήθως οδηγεί σε καούρα. Να είστε προσεκτικοί με την ποσότητα που καταναλώνετε εάν θέλετε να αποφύγετε τυχόν προβλήματα με το στομάχι σας.

pH σάλτσας τσίλι — 2,8 — 3,7

Ροφήματα με καφεΐνη

© depositphotos.com, © depositphotos.com

Τα καφεϊνούχα ροφήματα όπως ο καφές, το τσάι και τα ενεργειακά ποτά μπορούν να προκαλέσουν παλινδρόμηση οξέος και καούρα. Επίσης ερεθίζουν τον οισοφάγο ή αποδυναμώνουν τον κατώτερο οισοφαγικό σφιγκτήρα. Αυτό οδηγεί στην προς τα πίσω ροή του περιεχομένου του στομάχου.

  • pH καφέ – 4
  • pH μαύρου τσαγιού – 4,9 – 5,5
  • pH πράσινου τσαγιού – 7 – 10
  • pH ενεργειακών ποτών — 3,4

Εσπεριδοειδή και χυμοί

© depositphotos.com, © depositphotos.com

Τα εσπεριδοειδή είναι μια άλλη όξινη τροφή που πρέπει να αποφύγετε εάν δεν θέλετε να εμφανίσετε καούρα. Οι χυμοί πορτοκαλιού και γκρέιπφρουτ μπορεί να ερεθίσουν το στομάχι και να προκαλέσουν δυσφορία.

  • pH λεμονιών — 2,2 — 2,4
  • pH γκρέιπφρουτ — 3— 3,7
  • pH πορτοκαλιού — 3 — 4

Μέντα

© depositphotos.com

Παρόλο που συχνά πιστεύουμε ότι η μέντα ή ο δυόσμος μπορεί να ηρεμήσει το πεπτικό σύστημα, αυτό είναι λάθος. Υψηλές δόσεις δυόσμου μπορεί να προκαλέσουν παλινδρόμηση οξέος και καούρα. Επίσης, εάν καταναλώνετε τσάι μέντας κάθε μέρα, διπλασιάζετε τον κίνδυνο εμφάνισης καούρας. Το μόνο που έχετε να κάνετε εδώ είναι να μειώσετε την κατανάλωσή τους.

pH τσαγιού μέντας – 6 – 7

Ντομάτες

© depositphotos.com

Οι ντομάτες είναι πολύ όξινες και μπορεί να προκαλέσουν καούρα αν τις τρώτε πολύ. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ξινές καραμέλες ως αντίδοτο για την καούρα από τις ντομάτες. Προάγουν την παραγωγή σάλιου και αυτό είναι καλό για την παλινδρόμηση οξέος, καθώς το σάλιο εξουδετερώνει το οξύ που έρχεται από το στομάχι σας.

  • pH ντομάτας — 4,3 — 4,9
  • pH χυμού ντομάτας — 4,1 — 4,6
  • pH πουρέ ντομάτας — 4,3 — 4,5

Αλκοόλ

© depositphotos.com

Τα αλκοολούχα ποτά, όπως το κρασί ή η μπύρα, διεγείρουν την παραγωγή οξέος στο στομάχι και η μέτρια ή υπερβολική πρόσληψη μπορεί να οδηγήσει σε καούρα. Από τη μία πλευρά, το αλκοόλ χαλαρώνει τη βαλβίδα του σφιγκτήρα, αλλά από την άλλη βλάπτει την επένδυση του οισοφάγου.

pH κρασιού – 2,5 – 4,5

Δείτε ακόμη 10 Τροφές που Αποτοξινώνουν και Καθαρίζουν το Σώμα

Τροφές με πολλά λιπαρά και τηγανητά

© depositphotos.com, © depositphotos.com

Τα λιπαρά τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων των τηγανητών, είναι επικίνδυνα να καταναλωθούν, επειδή επιτρέπουν περισσότερο στομαχικό οξύ να επανέλθει στον οισοφάγο. Τροφές προς αποφυγή:

  • Τηγανητά φαγητά: πατάτες, ροδέλες κρεμμυδιού, πατατάκια
  • Λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα: τυρί (pH 5,1 – 5,9), πλήρες γάλα (pH 4,1 – 5,3), βούτυρο (pH 6,7 – 6,9), γιαούρτι (pH 4,4 – 4,6)
  • Λιπαρά κρέατα: λιπαρά κομμάτια βοείου, χοιρινού ή αρνιού, μπέικον, λζαμπόν και λαρδί (pH — 5,8)
  • Ξηροί καρποί: κάσιους (pH — 5,9), καρύδια (pH — 5,4)
  • Λιπαρά τρόφιμα

Το λίπος μπορεί να προκαλέσει καούρα επειδή χαλαρώνει τον κατώτερο οισοφαγικό σφιγκτήρα και προωθεί την απελευθέρωση της ορμόνης χολοκυστοκινίνης. Αντί να τηγανίζετε το φαγητό σας, είναι καλύτερα να το ψήνετε στο φούρνο ή τη σχάρα.

Ανθρακούχα ροφήματα

© depositphotos.com

Ανθρακούχα ροφήματα όπως η Coca-Cola, η Sprite και η Fanta θέτουν σε κίνδυνο να εμφανίσετε παλινδρόμηση οξέος. Οι φυσαλίδες διαστέλλονται στο στομάχι σας, ασκούν πίεση στον σφιγκτήρα και σπρώχνουν το οξύ του στομάχου σας πίσω στον τροφικό σωλήνα.

  • pH Coca-Cola — 2,37
  • pH πορτοκαλάδας Fanta — 2,82
  • pH Sprite — 3,24

Σκόρδο και κρεμμύδι

© depositphotos.com, © depositphotos.com

Για όσους έχουν ήδη παλινδρόμηση οξέος, δεν συνιστάται η κατανάλωση σκόρδου. Επιπλέον, μπορεί να προκαλέσει καούρα και στομαχικές διαταραχές. Τα κρεμμύδια (ειδικά τα ωμά) είναι επίσης στη λίστα των επικίνδυνων τροφών.

  • pH σκόρδου – 5,8
  • pH κόκκινου κρεμμυδιού – 5,3 – 5,8

Αλλά όξινα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγετε

© depositphotos.com

Ακολουθούν μερικές ακόμη όξινες τροφές που πρέπει να περιορίσετε εάν δεν θέλετε να επηρεάσουν την υγεία σας:

  • Καλαμποκέλαιο
  • Ζάχαρη, μελάσα, σιρόπι σφενδάμου, επεξεργασμένο μέλι και ασπαρτάμη
  • Αλάτι
  • Μαγιονέζα, σάλτσα σόγιας και ξύδι
  • Σιτηρά: καλαμπόκι, ρύζι, σιτάρι

Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν τρώτε όξινες τροφές

© depositphotos.com, © shutterstock.com

Δεδομένου ότι το pH των υγρών του στομάχου είναι ήδη υψηλότερο από το ουδέτερο, η κατανάλωση περισσότερων τροφών με το ίδιο επίπεδο οξύτητας δεν θα σας κάνει καλό. Όταν καταναλώνετε συχνά όξινα τρόφιμα, μπορεί να οδηγήσει σε ορισμένα προβλήματα υγείας όπως η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (ή παλινδρόμηση οξέος), καούρα, τερηδόνα και μπορεί ακόμη και να προκαλέσει πέτρες στα νεφρά.

Υποκατάστατα για όξινες τροφές

© pexels.com

Ακολουθεί μια λίστα με τις καλύτερες αλκαλικές τροφές που μπορείτε να προσθέσετε στη διατροφή σας:

  • Φασόλια σόγιας
  • Λαχανικά: αγκινάρες, σπαράγγια, πράσινα, παντζάρια, μπρόκολο, λάχανο, καρότα, σέλινο, κουνουπίδι, καλαμπόκι, μελιτζάνα, λάχανο, πράσα, μαρούλι, μανιτάρια, μπιζέλια, πιπεριές, πατάτες, κολοκύθα, ραπανάκια, σπανάκι, λαχανάκια, γλυκά, πατάτες
  • Πεπόνια και μπανάνες
  • Πλιγούρι βρώμης
  • Ψωμί ολικής αλέσεως
  • Ρύζι και κουσκούς
  • Γαλοπούλα και κοτόπουλο στη σχάρα
  • Ριζώδη λαχανικά, εκτός από τα κρεμμύδια
  • Ψάρι ψητό ή στο φούρνο, χωρίς λιπαρές σάλτσες
  • Ασπράδια

Δείτε επίσης Τροφές που δεν παχαίνουν το Βράδυ: 9 Τροφές που Μπορείτε να Φάτε Ακόμα και τη Νύχτα

Βαθμολόγησε το Άρθρο!

Διάλεξε αστέρια! Μας βοηθάτε να γίνουμε Καλύτεροι!

Βαθμολογία 0 / 5. Αξιολογήσεις: 0

Δεν υπάρχουν αξιολογήσεις ακόμα. Γίνε ο Πρώτος που θα δώσει αστέρια!

© Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη ή χωρίς τοποθέτηση ενεργού link της πηγής σε εμφανές σημείο

Written by Jimmy Taylor

καθαρισμός μόυχλας στο ντους,καθαρισμός μπάνιου,συμβουλές καθαρισμού,χρήσιμα

Μούχλα στο μπάνιο: Πώς να Καθαρίσετε τη Μούχλα στο Στεγανωτικό Υλικό της Καμπίνας Ντους

μύθοι για την υγεία,συμβουλές υγείας,υγεία

7 Μύθοι για την Υγεία που Καταρρίφθηκαν Επιτυχώς από την Σύγχρονη Επιστήμη