in ,

Τι Συμβαίνει στο Σώμα σας Όταν Νηστεύετε

νηστεία και επίδραση στο σώμα,οφέλη νηστείας,διαλείπουσα νηστεία,παρατεταμένη νηστεία,διατροφή,συμβουλές διατροφής
Τι Συμβαίνει στο Σώμα σας Όταν Νηστεύετε

Είτε νηστεύετε για διαιτητικούς λόγους είτε ως θρησκευτική ανάγκη, ιδού τι ακριβώς συμβαίνει στο σώμα σας όταν νηστεύετε. Τι Μπορεί να Συμβεί στο Δέρμα σας εάν Νηστεύετε

Διάσπαση ζάχαρης

© ulleo/pixabay

Οι πρώτες ώρες νηστείας είναι φυσιολογικές για τους περισσότερους ανθρώπους αφού το σώμα ξεκινά τη διαδικασία διάσπασης του γλυκογόνου και αποθήκευσης της γλυκόζης ως καυσίμου για ενέργεια. Συνήθως, περίπου το 25% πηγαίνει στον εγκέφαλο, ενώ το υπόλοιπο υποστηρίζει τα ερυθρά αιμοσφαίρια και τους μυς.

Κέτωση

© mohamed_hassan/pixabay

Μετά από 5-6 ώρες ανάλογα με τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας, θα φτάσετε στο στάδιο της κέτωσης, κατά την οποία τα επίπεδα ενέργειας σας υποστηρίζονται από κετονικά σώματα στο αίμα σας. Αυτή είναι μια διαδικασία διάσπασης του λίπους σε κετονικά σώματα.

Αυτή είναι η στιγμή που ξεκινά η πραγματική νηστεία, οπότε είναι επιθυμητή για άτομα που νηστεύουν για απώλεια βάρους. Μπορεί επίσης να επιτευχθεί με μια κετογονική δίαιτα που βασίζεται σε υψηλής περιεκτικότητας λιπαρά και χαμηλούς υδατάνθρακες.

Καθαρισμός χοληστερόλης και ουρικού οξέος

© Clker-Free-Vector-Images/pixabay

Κατά τη διαδικασία της κέτωσης, θα συμβούν πολλά πιο σημαντικά πράγματα: το σώμα θα απελευθερώσει χοληστερόλη και ουρικό οξύ στην κυκλοφορία του αίματος, το οποίο αποτελεί μέρος της αποτοξίνωσης στο σώμα.

Σε αυτό το στάδιο, μπορεί να εμφανίσετε πονοκεφάλους, ζάλη, κόπωση, δερματικά εξανθήματα, μυϊκούς πόνους και πόνους στις αρθρώσεις σε σπάνιες περιπτώσεις. Στο τέλος αυτού του σταδίου, ο πόνος καθώς και η αρτηριακή πίεση θα μειωθεί. Η διαδικασία ασβεστοποίησης, η χοληστερόλη και η βλεννοειδής πλάκα θα μειωθούν.

Δείτε ακόμη Τι τροφές χρειάζεται το σώμα σου, αν αισθάνεσαι συχνά εξάντληση

Ξεκούραση του πεπτικού συστήματος

brightside

Δεδομένου ότι η πρόσληψη τροφής έχει μειωθεί, το πεπτικό σύστημα μπορεί να ξεκουραστεί. Αλλά επειδή η διαδικασία της πέψης απαιτεί χρόνο, δεν σταματά ποτέ πλήρως κατά τη διαλείπουσα νηστεία – μόνο κατά τη διάρκεια της παρατεταμένης.

Συναισθηματική αποτοξίνωση

© Prettysleepy2/pixabay

Μετά τις πρώτες 6 ώρες νηστείας, θα αισθάνεστε πεινασμένοι και ίσως και συναισθηματικά φορτισμένοι. Μπορεί να νιώσετε θυμό, απογοήτευση, αίσθημα δυσφορίας ή θλίψης. Είναι ζωτικής σημασίας να αντιμετωπίσετε αυτά τα συναισθήματα και να υπενθυμίσετε στον εαυτό σας ότι υπάρχει ένας απόλυτα λογικός λόγος για τη νηστεία σας.

Προσπαθήστε να μην ξεσπάσετε τα συναισθήματά σας σε άλλους ανθρώπους και αφιερώστε λίγο χρόνο για να διαλογιστείτε ή να συγκεντρωθείτε σε κάτι άλλο αντί να πεινάτε. Επικεντρωθείτε σε μια δραστηριότητα που δεν απαιτεί πολλή σωματική προσπάθεια.

Δύο τρόποι νηστείας

brightside

Η διαλείπουσα νηστεία χρησιμοποιείται κυρίως από άτομα που θέλουν να ρυθμίσουν το βάρος και την πρόσληψη θερμίδων. Περιλαμβάνει γεύματα σε ορισμένες ώρες της ημέρας και την αποχή από φαγητό κατά τις άλλες ώρες. Αυτό βοηθά στη ρύθμιση του “τσιμπολογηματος” και επιτρέπει να καταναλώνετε τον ημερήσιο αριθμό απαιτούμενων θερμίδων κατά τη διάρκεια των “ωρών φαγητού”. Το πιο δημοφιλές πρόγραμμα για διαλείπουσα νηστεία είναι 8 ώρες φαγητού με 16 ώρες νηστείας.

Στην παρατεταμένη νηστεία καταναλώνετε μόνο ροφήματα (τα πιο δημοφιλή είναι το νερό και οι χυμοί). Αυτός ο τύπος νηστείας απαιτεί διαβούλευση με έναν επαγγελματία υγείας ο οποίος θα αποφασίσει εάν αυτή η μέθοδος είναι ασφαλής για εσάς αναλόγως την κατάσταση της υγείας σας. Εάν το σώμα σας μπορεί να διαχειριστεί την παρατεταμένη νηστεία, πιθανότατα θα σας προταθεί να κάνετε ένα πρόγραμμα αποτοξίνωσης μιας εβδομάδας που θα περιλαμβάνει συμπληρώματα και φάρμακα πεπτικής υποστήριξης.

Τα οφέλη της νηστείας

© pixabay

Η νηστεία μπορεί να έχει αρκετά οφέλη στη ζωή και την υγεία σας.

  • Είναι το τέλειο εργαλείο όταν προσπαθείτε να ελέγξετε το βάρος σας.
  • Είναι ένας καλός τρόπος για την ομαλοποίηση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη και ως εκ τούτου, την πρόληψη του διαβήτη τύπου 2.
  • Ομαλοποιεί τα επίπεδα γκρελίνης και βοηθά στην «πειθαρχία της πείνας».
  • Μειώνει τα επίπεδα τριγλυκεριδίων, μειώνοντας τους κινδύνους καρδιακών παθήσεων.
  • Μπορεί να επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης.
  • Μπορεί να βοηθήσει σε δερματικές παθήσεις.
  • Μπορεί να βοηθήσει στην ομαλοποίηση του πεπτικού συστήματος.

Δείτε επίσης Διαλειμματική νηστεία: Με αυτή την δίαιτα ο Ηλίας Μαμαλάκης κατάφερε να χάσει αρκετά κιλά!

© Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη ή χωρίς τοποθέτηση ενεργού link της πηγής σε εμφανές σημείο

Written by Jimmy Taylor

Γκριζάρισμα στα μαλλιά: πώς να το καλύψεις χωρίς να τα βάψεις

Γκριζάρισμα στα μαλλιά: πώς να το καλύψεις χωρίς να τα βάψεις

10 Λάθη στην Επιλογή Νυφικού