Τα γράμματα SSSS στην κάρτα επιβίβασής σας είναι λόγος ανησυχίας; Τι είναι πολύ πιο επικίνδυνο από τις αναταράξεις; Πρέπει πραγματικά να προσπαθήσετε να είστε ο πρώτος που θα επιβιβαστεί στο αεροπλάνο; Υπάρχουν μερικά μυστικά για αεροπορικά ταξίδια που ελάχιστοι γνωρίζουν και σας τα αποκαλύπτουν επαγγελματίες ταξιδιώτες. Γιατί Δεν Πρέπει Ποτέ να Βγάζετε τα Παπούτσια σας στο Αεροπλάνο
Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι τα περισσότερα αεροπλάνα έχουν μπλε καθίσματα. Δεν υπάρχει μυστήριο εδώ: οι αεροπορικές εταιρείες επιλέγουν αυτό το χρώμα επειδή θεωρείται ότι έχει ηρεμιστικό αποτέλεσμα. Αυτό το χρώμα υποτίθεται ότι χαλαρώνει τους επιβάτες και βοηθά ακόμα και τους πιο νευρικούς να χαλαρώσουν. Υπάρχει όμως και ένας άλλος, πιο πρακτικός λόγος. Οι λεκέδες, η βρωμιά και οι γρατζουνιές είναι λιγότερο ορατές στο σκούρο μπλε ύφασμα.
Ποτέ μην πετάτε την κάρτα επιβίβασής σας σε δημόσιο χώρο. Περιέχει ευαίσθητες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένου του ονόματός σας και του αριθμού τακτικού επιβάτη. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να επιτρέψει σε κάποιον άλλο να ελέγξει τις μελλοντικές κρατήσεις σας, να αλλάξει θέση ή ακόμα και να ακυρώσει τις πτήσεις σας!
Παρεμπιπτόντως, αν δείτε ποτέ τα γράμματα SSSS ή S στην κάρτα επιβίβασής σας, ετοιμαστείτε για πρόσθετους ελέγχους ασφαλείας. (Αντί για αυτά τα γράμματα, μπορεί να υπάρχει ένα μοτίβο “σκακιέρας”.) Τέλος πάντων, εάν έχετε κάποιο από αυτά τα σημάδια, οι χειραποσκευές σας μπορούν επίσης να υποβληθούν σε ενδελεχή έλεγχο. Γιατί μπορεί να σας επιλέξουν για δευτερογενή έλεγχο; Μερικά από τα κριτήρια είναι να κάνετε κράτηση μονής κατεύθυνσης ή να πληρώσετε μετρητά για το εισιτήριό σας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η επιλογή είναι απολύτως τυχαία.
Η πύλη είναι ανοιχτή και η επιβίβαση ξεκίνησε! Περιμένετε, μην τρέχετε. Δεν χρειάζεται να βιαστείτε! Το κόλπο που χρησιμοποιούν οι έμπειροι globetrotters είναι «πάντα να επιβιβάζεσαι τελευταίος». Πρώτον, δεν χρειάζεται να χάνετε χρόνο όταν στέκεστε στην ουρά. Στη συνέχεια, υπάρχουν λιγότεροι άνθρωποι στο διάδρομο. Και περνάτε λιγότερο χρόνο μέσα στο αεροπλάνο. Κανείς δεν πρόκειται να πάρει τη θέση σας έτσι κι αλλιώς!
Υπάρχει όμως μια εξαίρεση! Εάν έχετε μια ογκώδη χειραποσκευή, ίσως είναι πιο λογικό να ΜΗΝ επιβιβαστείτε τελευταίοι. Διαφορετικά, είναι υψηλές οι πιθανότητες να καταληφθεί όλος ο χώρος χειραποσκευών μέχρι να φτάσετε στη θέση σας. Και τότε η τσάντα σας μπορεί να καταλήξει σε άλλο σημείο του αεροπλάνου. Και θα πρέπει να περιμένετε μέχρι να αποβιβαστούν άλλοι επιβάτες πριν φτάσετε στις αποσκευές σας!
Πριν από την απογείωση και την προσγείωση, οι αεροσυνοδοί συνήθως γυρίζουν έναν μικρό διακόπτη στην πόρτα του μπάνιου. Αυτό εμποδίζει να ανοίξει όταν δεν είναι απαραίτητο. Με την ίδια ευκολία, μια αεροσυνοδός μπορεί να ανοίξει την πόρτα όταν κάποιος είναι μέσα.
Οι πιλότοι δεν ανησυχούν για αναταράξεις. Αυτό συμβαίνει επειδή γνωρίζουν ότι υπάρχει κάτι πολύ πιο επικίνδυνο από οποιαδήποτε αναταραχή – ένα ανοδικό ρεύμα. Εάν οι αναταράξεις είναι αρκετά ισχυρές ώστε οι πιλότοι να ζητήσουν από τους αεροσυνοδούς να καθίσουν, το αεροπλάνο μπορεί να πάει 3–6 μέτρα χαμηλότερα.
Οι πιο ακραίες, λευκές αναταράξεις είναι εξαιρετικά σπάνιες. Αλλά ένα ανοδικό ρεύμα είναι μια μεγάλη μάζα αέρα (μέρος μιας καταιγίδας ή κάποιου άλλου καιρικού φαινομένου) που κινείται προς τα πάνω. Οι πιλότοι δεν βλέπουν ανοδικά ρεύματα στα ραντάρ τους τη νύχτα. Ένα ανοδικό ρεύμα είναι επίσης εξαιρετικά ύπουλο γιατί μπορεί να ωθήσει ένα αεροσκάφος προς τα πάνω σε επικίνδυνα ύψη.
Δείτε ακόμη 10 Συμβουλές από Αεροσυνοδούς για να Ειναι η Πτήση σας όσο το Δυνατόν πιο Άνετη
Τα σύγχρονα αεροπλάνα έχουν ένα ειδικό σύστημα που ανιχνεύει άλλα αεροσκάφη, βουνά και διαφορετικά στερεά αντικείμενα στο πέρασμά τους. 16 χιλιόμετρα μακριά από άλλο αεροπλάνο — και μια φωνή στο πιλοτήριο αρχίζει να φωνάζει, «Κίνηση, κυκλοφορία…» 8 χιλιόμετρα πιο κοντά, και η ίδια φωνή αρχίζει να δίνει οδηγίες στους πιλότους.
Τα αεροπλάνα μπορούν να λειτουργούν με έναν κινητήρα, ακόμη και κατά την απογείωση και την προσγείωση! Η ταυτόχρονη βλάβη και των δύο κινητήρων είναι σχεδόν σπάνια. Αλλά ακόμα και τότε, ένα αεροπλάνο δεν θα έπεφτε από τον ουρανό σαν βράχος. Οι πιλότοι θα είχαν έως και 20 λεπτά για να βρουν ένα κατάλληλο μέρος για να προσγειωθούν.
Ο τρόπος με τον οποίο η καμπίνα είναι υπό πίεση έχει μεγάλη επίδραση στους γευστικούς κάλυκες σας: χάνετε έως και το 30% της ικανότητάς σας να γεύεστε γλυκά και αλμυρά πράγματα! Με άλλα λόγια, δεν είναι ότι το φαγητό του αεροπλάνου δεν είναι νόστιμο – απλά δεν αισθάνεστε τη γεύση του. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες catering προσθέτουν επιπλέον αλάτι και μπαχαρικά στα πιάτα που μαγειρεύουν. Ξέρετε όμως τι μπορεί να σας βοηθήσει; Ακουστικά ακύρωσης θορύβου. Για κάποιον μυστηριώδη λόγο (που μάλλον έχει επιστημονική εξήγηση), η αποκοπή όλου αυτού του θορύβου μπορεί να βοηθήσει τους γευστικούς σας κάλυκες!
Κάθε ένα από αυτά τα «κουδούνια» που ακούτε κατά τη διάρκεια της πτήσης έχει τη δική του σημασία. Στις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, ένα «boing» αμέσως μετά την απογείωση υποδηλώνει ότι το σύστημα προσγείωσης αποσύρεται. Τρία στη σειρά σημαίνουν περισσότερη επείγουσα ανάγκη παρά μόνο ένα. Ένας ήχος κουδουνίσματος σε υψηλό επίπεδο ενημερώνει τα μέλη του πληρώματος ότι οι συνάδελφοί τους χρειάζονται σε άλλο μέρος του αεροπλάνου.
Τρεις χαμηλοί ήχοι σημαίνουν κάποιες σοβαρές αναταράξεις μπροστά. Τα μέλη του πληρώματος ασφαλίζουν τα καρότσια γευμάτων, κάθονται τις θέσεις τους και δένουν τις ζώνες ασφαλείας τους. Εάν είστε νευρικοί, επιλέξτε ένα κάθισμα στη μέση της καμπίνας. Οι αναταράξεις επηρεάζουν κυρίως το μπροστινό και το πίσω μέρος της καμπίνας. Το μεσαίο τμήμα, που βρίσκεται πάνω από τα φτερά, δεν κουνιέται τόσο πολύ.
Οι πιλότοι και οι συγκυβερνήτες τρώνε διαφορετικά γεύματα. Ο λόγος είναι πολύ απλός: φανταστείτε και οι δύο πιλότοι να έχουν το ίδιο πιάτο και να πάθουν τροφική δηλητηρίαση! Σε αυτή την περίπτωση κανένας από τους δύο δεν θα μπορέσει να ελέγξει το αεροπλάνο! Εάν εξακολουθούν να θέλουν το ίδιο πιάτο και δεν συμφωνούν να έχουν κάτι άλλο, υπάρχει ένα δίχτυ ασφαλείας. Οι πιλότοι δεν τρώνε τα γεύματά τους την ίδια ώρα. Εάν ο ένας πιλότος έφαγε και εξακολουθεί να αισθάνεται εντάξει αρκετές ώρες αργότερα, ο άλλος πιλότος μπορεί επίσης να απολαύσει το γεύμα του.
Τι θα απαντούσατε αν σας ρωτούσαν για το πιο βρώμικο μέρος σε ένα αεροπλάνο; Όχι, αυτό δεν είναι το κάθισμα της τουαλέτας! Δεν είναι καν στο μπάνιο. Οι αεροσυνοδοί προειδοποιούν ότι θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τα προσκέφαλα, τις τσέπες των καθισμάτων, τα τραπεζάκια και τις ζώνες ασφαλείας! Πειράματα έχουν δείξει ότι το ένα τρίτο όλων των ζωνών ασφαλείας έχουν μούχλα πάνω τους.
Τα περισσότερα τραπέζια καλύπτονται με βακτήρια. Οι τσέπες των καθισμάτων είναι επίσης εξαιρετικά βρώμικες. Αλλά τα προσκέφαλα είναι τα πιο βρώμικα από όλα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι αεροσυνοδοί δεν έχουν αρκετό χρόνο για να τις αλλάξουν ή να τις απολυμάνουν μεταξύ των πτήσεων.
Εάν ο καπετάνιος σας ανακοινώσει ότι ολοκληρώνουν κάποια έγγραφα, σημαίνει ότι είναι απασχολημένος με την αναθεώρηση του δρομολογίου της πτήσης ή περιμένει το προσωπικό εδάφους να ετοιμάσει το ημερολόγιο πτήσης.
Μερικά αεροπλάνα, ειδικά εκείνα που πετούν σε μεγάλες αποστάσεις, έχουν κρυφά υπνοδωμάτια για τα μέλη του πληρώματος για να ξεκουράζονται. Ονομάζονται «διαμερίσματα ανάπαυσης του πληρώματος», βρίσκονται είτε στο πίσω μέρος του αεροπλάνου είτε πίσω από το πιλοτήριο. Ένα τέτοιο διαμέρισμα μπορεί να έχει έως και 10 άνετα κρεβάτια όπου οι αεροσυνοδοί μπορούν να ξεκουραστούν.
Τα παράθυρα των αεροπλάνων είναι κατασκευασμένα από εξαιρετικά ισχυρό πλεξιγκλάς που μπορεί να αντιμετωπίσει εύκολα τις υψηλές ταχύτητες. Και διαμορφώνονται με ειδικό τρόπο — έτσι ώστε η υψηλότερη πίεση στο εσωτερικό της καμπίνας να τα ωθεί στο σώμα του αεροσκάφους. Με άλλα λόγια, τα τζάμια του αεροπλάνου είναι πολύ απίθανο να σπάσουν!
Παλαιοτέρα τα παράθυρα των αεροπλάνων ήταν τετράγωνα. Αλλά η πίεση που ασκείτο στις γωνίες τέτοιων παραθύρων, τις καθιστούσε τελικά τα αδύναμα σημεία του παραθύρου. Αυτό σημαίνει ότι κάθε τετράγωνο παράθυρο είχε τέσσερα αδύνατα σημεία. Αυτό έκανε πιθανό να διαρραγούν και να σπάσουν κάτω από την τεράστια πίεση των μεγάλων υψομέτρων. Ευτυχώς, τα κυρτά παράθυρα έλυσαν αυτό το πρόβλημα μια για πάντα. Ένα τέτοιο σχήμα κατανέμει την πίεση και μειώνει την πιθανότητα ρωγμών ή οποιασδήποτε άλλης ζημιάς.
Τα αεροπλάνα χτυπιούνται τακτικά από κεραυνό — τουλάχιστον μία φορά το χρόνο ή μία φορά ανά 1.000 ώρες πτήσης. Όμως σήμερα είναι απολύτως ασφαλές: το ηλεκτρικό φορτίο απλώς περνά μέσα από το αλουμινένιο κέλυφος του αεροσκάφους και δεν προκαλεί ζημιά.
πηγή φωτογραφιών
Δείτε επίσης Γιατί οι Αεροσυνοδοί Χαιρετούν τους Επιβάτες Κατά την Επιβίβαση