in , , ,

10 Συμβουλές Οδοντιατρικής Φροντίδας και Δεν θα Χρειαστείτε Οδοντίατρο Συχνά

συμβουλές οδοντιατρικής φροντίδας,φροντίδα δοντιών,συμβουλές υγείας,υγεία
10 Συμβουλές Οδοντιατρικής Φροντίδας και Δεν θα Χρειαστείτε Οδοντίατρο Συχνά

Τα υγιή δόντια αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της καλής υγείας γενικά και για έναν καλό λόγο. Όχι μόνο δεν μπορείτε να φάτε σωστά χωρίς αυτά, αλλά είναι επίσης απαραίτητα για να μιλήσετε σωστά. Θα πρέπει να δώσετε προσοχή στα δόντια σας και αυτές οι 10 συμβουλές οδοντιατρικής φροντίδας θα βοηθήσουν να μην επισκέπτεστε συχνά τον οδοντίατρο σας. Ποιες Τροφές Διατηρούν τα Δόντια Υγιή και Λευκά

Προσθέστε γάλα στον καφέ και το τσάι σας.

© Kevin Malik / pexels.com, © Sarah Elizabeth / Unsplash.com

Για να διατηρήσετε τα δόντια σας λαμπερά, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να δώσετε προσοχή σε στις τροφές που βάζετε στο στόμα σας. Η χρώση του σμάλτου προέρχεται από τις χημικές ιδιότητες των τροφών. Οι όξινες λεκιάζουν επειδή βλάπτουν το σμάλτο και αυτές με υψηλά επίπεδα τανινών, όπως ο καφές ή το τσάι, λεκιάζουν επειδή αλλάζουν το pH του στόματος.

Ισορροπήστε το pH τρώγοντας κάτι ουδέτερο και πλούσιο σε ασβέστιο μετά την κατανάλωση όξινων τροφών. Ρίξτε γάλα στον καφέ ή το τσάι σας για να αποδυναμώσετε την οξύτητά του και προσθέστε περισσότερο τυρί στα γεύματα με σάλτσα ντομάτας. Η καζεΐνη, μια πρωτεΐνη που περιέχεται στο γάλα, μειώνει ιδιαίτερα τον αποχρωματισμό των δοντιών.

Φάτε λίγο ανανά.

© Any Lane / pexels.com

Ο ανανάς είναι η μόνη τροφή που περιέχει την ένωση βρωμελίνη, η οποία είναι εξαιρετική στην προστασία του σμάλτου και αντιμετωπίζει τους λεκέδες στα δόντια. Μειώνει επίσης τον πόνο και το πρήξιμο των ούλων λόγω των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων του.

Μην λευκαίνετε τα δόντια σας.

© Depositphotos.com

Σε αντίθεση με ό, τι θα σας έκανε να πιστεύετε η βιομηχανία ομορφιάς, τα δόντια σας δεν υποτίθεται ότι είναι λευκά. Φυσικά, θα φαίνονται πιο ιβουάρ με την πάροδο του χρόνου. Επίσης, δεν έχουν όλα τα δόντια το ίδιο χρώμα.

Η λεύκανση των δοντιών αποδυναμώνει το σμάλτο. Και μόλις φύγει δεν επιστρέφει. Είναι καλύτερα λοιπόν να αποφεύγετε οδοντόκρεμες με κάρβουνο και λευκαντικές καθώς είναι πολύ λειαντικές και θα φθείρει τα δόντια σας. Αντ’ αυτού, χρησιμοποιήστε οδοντόκρεμα με φθόριο. Το φθόριο είναι ένα από τα πιο δραστικά συστατικά στην στοματική μας υγιεινή και τα τελευταία 30 χρόνια, μείωσε τον αριθμό των περιπτώσεων τερηδόνας.

Αφήστε το σάλιο σας να ρέει.

© depositphotos.com, © Andrea Piacquadio / pexels.com

Το σάλιο βοηθά να προστατεύετε τα δόντια σας πλένοντάς τα συνεχώς, καθαρίζοντας τα κακά βακτήρια και ενισχύοντας το σμάλτο με ασβέστιο και φώσφορο. Εάν το στόμα σας σταματήσει να παράγει αρκετό σάλιο, τα δόντια στεγνώνουν, το pH του στόματος αλλάζει και τα βακτήρια που καταστρέφουν το σμάλτο ενδυναμώνονται. Πίνετε όσο περισσότερο νερό μπορείτε κατά τη διάρκεια της ημέρας και μασήστε τσίχλες χωρίς ζάχαρη για να ενισχύσετε την παραγωγή σάλιου.

Η ξηροστομία είναι επίσης μια σημαντική παρενέργεια πολλών φαρμάκων, όπως τα αντικαταθλιπτικά, και μπορούν να μειώσουν την αποτελεσματικότητα των σιελογόνων αδένων. Εάν παίρνετε φάρμακα, μπορεί να είναι χρήσιμο να έχετε πάντα νερό κοντά σας.

Χρησιμοποιήστε ένα καλαμάκι όταν πίνετε.

© Karolina Grabowska / pexels.com, © RODNAE Productions / pexels.com

Όπως αποδεικνύεται, όχι μόνο αυτό που πίνετε επηρεάζει τα δόντια σας, αλλά και πώς το πίνετε. Πίνοντας μεγάλες γουλιές και κρατώντας το υγρό στο στόμα σας μπορεί να συμβάλει στη χρώση και τη διάβρωση του σμάλτου, επειδή εκθέτουν τα δόντια σε ζάχαρη και οξέα του ροφήματος. Με αυτόν τον τρόπο, τα ζαχαρούχα ποτά στα δοχεία είναι τα χειρότερα τόσο από το τι όσο και το πώς.

Χρησιμοποιήστε καλαμάκι χωρίς να αγγίζει τα δόντια σας για να αποφύγετε τον αποχρωματισμό και τη φθορά.

Δείτε ακόμη 4 Σημάδια ότι Βουρτσίζετε τα Δόντια σας Δυνατά και Πως να το Διορθώσετε

Βουρτσίστε τα δόντια πριν πάτε για ύπνο.

brightside

Το βούρτσισμα 2 φορές την ημέρα είναι σημαντικό, αλλά σε περίπτωση που μπορείτε να το κάνετε μόνο μία φορά, κάντε το πριν κοιμηθείτε. Στον υπνο η παραγωγή σάλιου είναι αργή, οπότε η συσσώρευση πλάκας στα δόντια παραμένει στάσιμη και προκαλεί προβλήματα. Μπορεί να οδηγήσει σε ξηροστομία και αυξημένο κίνδυνο τερηδόνας.

Επίσης, πολλοί άνθρωποι που βουρτσίζουν τα δόντια τακτικά δεν το κάνουν αρκετά. 2 λεπτά είναι ο συνιστώμενος χρόνος. Φτύστε τυχόν περιττή οδοντόκρεμα. Εάν θέλετε να ξεπλύνετε, κάντε το οποιαδήποτε στιγμή εκτός από το βούρτσισμα. Διαφορετικά, θα ξεπλύνει το φθόριο της οδοντόκρεμας που μόλις εφαρμόσατε και θα αφήσει τα δόντια σας απροστάτευτα.

Μην ξεχνάτε το οδοντικό νήμα.

© Sora Shimazaki / pexels.com

Το οδοντικό νήμα βγάζει το βιοφίλμ μεταξύ των δοντιών και προάγει την καλή υγεία των ούλων. Μπορεί να καθαρίσει υπολείμματα τροφών και πλάκα εκεί που δεν μπορεί να φτάσει η οδοντόβουρτσα. Το 40% της πλάκας βρίσκεται ανάμεσα στα δόντια! Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στους γομφίους. Μην περνάτε το νήμα μόνο ανάμεσα στα δόντια – πρέπει να περνάτε κάτω από τη γραμμή των ούλων για να καθαρίσετε την πλάκα.

Μην πιέζετε πολύ δυνατά ενώ βουρτσίζετε.

© lauragtwo / reddit

Λάβετε υπόψη την πίεση που ασκείτε όταν βουρτσίζετε τα δόντια. Δεν χρειάζεστε πολύ, διαφορετικά, θα τραυματίσετε τα ούλα σας και τα δόντια σας θα γίνουν πολύ ευαίσθητα. Μια ηλεκτρική οδοντόβουρτσα μπορεί να σας βοηθήσει με το χρονόμετρο και την ανίχνευση πίεσης. Επίσης, επιλέξτε πάντα μια μαλακή οδοντόβουρτσα. Το υπερβολικό βούρτσισμα είναι όταν βουρτσίζετε τα δόντια σας πάρα πολύ, κάτι που είναι επίσης πρόβλημα.

Πάρτε ένα μασελάκι ύπνου.

© Depositphotos.com, © Depositphotos.com

Το τρίξιμο και το σφίξιμο των δοντιών είναι σοβαρή υπόθεση. Εάν το αντιμετωπίζετε, αγοράστε ένα μασελάκι ύπνου. Το τρίξιμο των δοντιών μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα ευθυγράμμισης των γνάθων που είναι δύσκολο να διορθωθούν ή μπορείτε να σπάσετε τα δόντια σας και αν επιδεινωθεί, θα χρειαστείτε θήκες. Αλλά με το μασελάκι, απλώς δαγκώνετε τη σιλικόνη. Επίσης, μιλήστε με έναν ψυχαναλυτή γιατί το τρίξιμο μπορεί να είναι αποτέλεσμα άγχους ή στρες.

Ξύστε τη γλώσσα σας.

© Depositphotos.com, © Depositphotos.com

Η γλώσσα είναι μια δεξαμενή βακτηρίων και όταν αφεθεί ανεξέλεγκτη, μπορεί να οδηγήσει σε κακή αναπνοή και πιο σοβαρά προβλήματα. Μια υγιής γλώσσα είναι ομοιόμορφα ροζ, χωρίς κόκκινα, λευκά ή κίτρινα σημεία. Ο λευκός αποχρωματισμός δεν είναι λόγος πανικού. Είναι απλώς ένα μείγμα νεκρών κυττάρων και υπολειμμάτων τροφών και μπορεί να αφαιρεθεί εύκολα με το βούρτσισμα και το νήμα.

Χρησιμοποιήστε μια οδοντόβουρτσα ή μια ξύστρα γλώσσας και ξεκινήστε τον καθαρισμό από το πίσω μέρος της γλώσσας. Μην παραλείπετε τις άκρες και τις πλευρές. Ξεπλύνετε στη συνέχεια για να αφαιρέσετε τα υπόλοιπα βακτήρια τόσο από τη γλώσσα όσο και τη συσκευή που έχετε χρησιμοποιήσει.

Δείτε επίσης Πότε Πρέπει να Βουρτσίζετε τα Δόντια σας το Πρωί

© Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη ή χωρίς τοποθέτηση ενεργού link της πηγής σε εμφανές σημείο

Written by Jimmy Taylor

συμβουλές προστασίας στο διαδίκτυο,ασφάλεια στο διαδίκτυο,χρήσιμα

8 Συμβουλές για να Προστατευθείτε στο Διαδίκτυο

7 σημεία στο σπίτι που χρειάζονται καθάρισμα μόνο 1 φορά τον χρόνο

7 σημεία στο σπίτι που χρειάζονται καθάρισμα μόνο 1 φορά τον χρόνο