Το να πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ είναι πιθανώς μια καθημερινή ή εβδομαδιαία ρουτίνα για όλους. Για κάποιους είναι ευχαρίστηση, ενώ για άλλους μπορεί να είναι αγγαρεία. Κάθε άνθρωπος το βιώνει με τον δικό του τρόπο και αυτό φανερώνει την προσωπικότητά του και τον τρόπο ζωής του. Όταν περπατάτε σούπερ μάρκετ, ξέρατε ότι πίσω από αυτά τα ράφια που είναι γεμάτα τρόφιμα, υπάρχουν μυαλά αφοσιωμένα στην προσπάθεια να επηρεάσουν τις αποφάσεις σας; Δείτε παρακάτω 10 έξυπνες συμβουλές για να αποφύγετε τις παγίδες μάρκετινγκ. Ποια Τρόφιμα Είναι Καλύτερο να μην Αγοράζετε στο Σούπερ Μάρκετ
Τα τελευταία προϊόντα είναι τα καλύτερα.
Το σύστημα αποθήκευσης τροφίμων έχει έναν κανόνα που πρέπει να ακολουθούν οι πωλητές: είτε πρόκειται για φρέσκα, κατεψυγμένα ή συσκευασμένα τρόφιμα, αυτά με κοντινές ημερομηνίες λήξης τοποθετούνται στο μπροστινό μέρος και αυτά με μεταγενέστερες τοποθετούνται στο πίσω μέρος του ραφιού που είναι πιο δύσκολο να το δειτε. Αυτός είναι ένας τρόπος διασφάλισης ότι τα τρόφιμα με τις κοντινές ημερομηνίες λήξης πωλούνται πρώτα.
Επομένως, όταν επιλέγετε γαλακτοκομικά προϊόντα και άλλα φρέσκα τρόφιμα, είναι καλύτερο να απλώνετε το χέρι και να αναζητάτε αυτά που είναι «κρυμμένα» στη δεύτερη, τρίτη ή τέταρτη σειρά.
Τα προϊόντα είναι πιο φρέσκα πιο κοντά στις ώρες ανοίγματος και κλεισίματος.
Για να βρείτε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, είναι καλύτερο να ψωνίζετε νωρίς το πρωί ή λίγο πριν κλείσει το κατάστημα. Αυτές είναι συνήθως οι ώρες κατά τις οποίες τα καταστήματα έχουν παραλαβές. Έτσι θα βρείτε μεγαλύτερη ποικιλία και φρεσκάδα στα προϊόντα που πρόκειται να καταναλώσετε την ίδια μέρα ή την επόμενη ημέρα.
Είναι καλύτερα να χρησιμοποιείτε καρότσι αντί για καλάθι.
Πιθανώς να έχετε διαβάσει ότι η χρήση ενός καλαθιού μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε τις υπερβολικές δαπάνες, καθώς, προφανώς, με αυτόν τον τρόπο, θα περιοριστείτε στην αγορά μόνο των αναγκαίων. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι που επιλέγουν να ψωνίζουν με καλάθι είναι πιο πιθανό όχι μόνο να ξοδέψουν περισσότερα αλλά και να αγοράσουν ανθυγιεινά προϊόντα.
Προφανώς, η προσπάθεια να κουβαλήσετε ένα καλάθι κάνει πιο πιθανό να αγοράζετε γρήγορα και μόνο ό,τι είναι ορατό και σε κοντινή απόσταση από τα χέρια σας. Επιπλέον, υπάρχει ένα πολύ περίεργο γεγονός: η ταλαιπωρία που προκαλείται από την καταπόνηση στο χέρι κάνει τους ανθρώπους πιο πιθανό να επιλέξουν είδη όπως καραμέλες, μπισκότα και σνακ που τους δίνουν άμεση ικανοποίηση ως ένα είδος αποζημίωσης για την προσπάθειά τους.
Τα κατεψυγμένα προϊόντα είναι συχνά η καλύτερη επιλογή.
Υπάρχει μια ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση ότι τα φρέσκα προϊόντα είναι πάντα πιο υγιεινά από τα κατεψυγμένα. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει πάντα. Πάρτε για παράδειγμα φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, ακόμη και ψάρια εκτός εποχής: μπορεί να έχουν κάνει πολύ δρόμο για να φτάσουν στο ράφι όπου εκτίθενται τώρα φαινομενικά φρέσκα και υγιεινά.
Συχνά, τα τρόφιμα καταψύχονται φρέσκα. Για παράδειγμα, τα μούρα αρχίζουν να χάνουν θρεπτικά συστατικά λίγες στιγμές μετά το μάζεμά τους, επομένως η άμεση κατάψυξή τους είναι ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσουν όλη τη θρεπτική τους αξία. Αφού διαβάσετε την ετικέτα και βεβαιωθείτε ότι δεν περιέχουν νάτριο, ζάχαρη ή χημικές ουσίες, τότε θα είστε σίγουροι ότι τρώτε τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά.
Μην εμπιστεύεστε ότι λέει η συσκευασία.
Σύμφωνα με το νόμο, τα ροφήματα και τα συσκευασμένα τρόφιμα στο σούπερ μάρκετ πρέπει να αναγράφουν τα συστατικά που περιέχουν. Κατά γενικό κανόνα, αυτά αναφέρονται κατά βάρος, από τα περισσότερα έως τα ελάχιστα. Αυτό σημαίνει ότι το πιο άφθονο συστατικό θα εμφανίζεται πρώτο στη λίστα και ούτω καθεξής. Συνεπώς, συνιστάται να αγνοήσετε τι αναγράφει το μπροστινό μέρος του κουτιού και να ελέγξετε τις διατροφικές πληροφορίες στο πίσω μέρος. Εκεί είναι η αλήθεια.
Ισχυρισμοί όπως «μειωμένα λιπαρά», «χωρίς πρόσθετη ζάχαρη» κ.λπ., μπορεί να σας κάνουν να πιστεύετε ότι αγοράζετε ένα υγιεινό προϊόν και ότι δεν θα σας κάνει να κερδίσετε βάρος. Ωστόσο, ακόμη και τα «ελαφριά» προϊόντα μπορεί να περιέχουν σημαντική ποσότητα ζάχαρης ή λιπαρών. Οι υπερβολικά υγιεινοί ισχυρισμοί δεν ισοδυναμούν με 0 θερμίδες, 0 λίπος και 0 χοληστερόλη.
Δείτε ακόμη 11 Μυστικά όταν Ψωνίζετε στο Σούπερ Μάρκετ
Αγοράστε περιμετρικά του καταστήματος.
Αν πάτε στο σούπερ μάρκετ όταν έχει αρκετό κόσμο, θα παρατηρήσετε ότι οι άνθρωποι πιθανότατα θα ψωνίζουν στους διαδρόμους που βρίσκονται στο κέντρο του καταστήματος. Στην πραγματικότητα, εκεί περνούν όλοι τον περισσότερο χρόνο τους. Ωστόσο, το μέρος όπου θα έπρεπε να περνάτε περισσότερο χρόνο είναι περιμετρικά του καταστήματος αν θέλετε να αγοράσετε πιο υγιεινά τρόφιμα.
Στην περίμετρο βρίσκονται τα πιο φρέσκα και λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα: φρούτα, λαχανικά, κρέατα, γαλακτοκομικά προϊόντα και ψωμί. Αντίθετα, τα περισσότερα από τα τρόφιμα στους κεντρικούς διαδρόμους είναι επεξεργασμένα. Αυτό σημαίνει ότι έχουν χημικές ουσίες διατηρούν περισσότερο και εκτός ψυγείου.
Ξεχάστε τις κάρτες.
Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Consumer Research παρακολούθησε τις συνήθειες αγορών διαφορετικών νοικοκυριών σε διάστημα 6 μηνών και κατέληξε σε ένα συμπέρασμα που μπορεί να έχετε ήδη υποψιαστεί: όσοι πληρώνουν μετρητά όχι μόνο ξοδεύουν σημαντικά λιγότερα για τις αγορές τους. Αγοράζουν επίσης λιγότερα επεξεργασμένα τρόφιμα και περισσότερα θρεπτικά είδη από εκείνους που επιλέγουν πιστωτική ή χρεωστική.
Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός.
Τα λαχανικά που είναι γυαλιστερά, απόλυτα συμμετρικά και τοποθετημένα με ακρίβεια σε ράφια μπορεί να σας ελκύουν, αλλά, για άλλη μια φορά, σε αυτήν την περίπτωση, δεν πρέπει να παρασυρόσαστε από την εμφάνιση. Το γεγονός ότι εμφανίζονται με αυτόν τον τρόπο μπορεί να οφείλεται στο ότι θέλουν να τραβήξουν την προσοχή σας. Μπορεί να είναι κατώτερης ποιότητας ή λιγότερο φρέσκα.
Αντίθετα, τα φρέσκα και πρώτης ποιότητας φρούτα είναι αυτά που συνήθως έχουν πιο ακανόνιστα σχήματα και ελαφριές ατέλειες. Είναι πάντα καλύτερο να μπορείτε να τα αγγίζετε, να τα μυρίζετε και να τα κοιτάτε.
Το να κοιτάτε κάτω είναι μια καλή επιλογή.
Η τοποθέτηση κάθε είδους σε ένα σούπερ μάρκετ δεν είναι καθόλου τυχαία. Πίσω από κάθε ράφι, υπάρχει ένας ειδικός στο μάρκετινγκ που έχει σχεδιάσει τον καλύτερο τρόπο να τραβήξει την προσοχή σε ένα προϊόν και να το εκτρέψει μακριά από άλλα. Ο κύριος κανόνας: «Το επίπεδο των ματιών είναι το επίπεδο των αγορών». Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα που τοποθετούνται στο ύψος των ματιών είναι πιθανό να πουληθούν γρηγορότερα και περισσότερο.
Αν κοιτάξετε προσεκτικά, θα παρατηρήσετε ότι οι πιο ακριβές επιλογές βρίσκονται σε αυτό το επίπεδο, ενώ οι φθηνότερες ή λιγότερο γνωστές μάρκες θα είναι ψηλότερα ή χαμηλότερα. Αλλά πιο ακριβό δεν σημαίνει πάντα καλύτερη ποιότητα, σημαίνει απλώς ότι οι κατασκευαστές αυτών των ακριβών προϊόντων μπόρεσαν να πληρώσουν την υψηλή τιμή που ζητήθηκε από το σούπερ μάρκετ για να τα εμφανίσουν εκεί και να εγγυηθούν την πώλησή τους.
Αγοράστε μόνο ψάρια συσκευασμένα σε κενό.
Οι ειδικοί στα ψάρια και τα θαλασσινά σας συμβουλεύουν να μην τα αγοράσετε από το σούπερ μάρκετ γιατί συχνά δεν είναι φρέσκα. Εάν αγοράζετε ψάρι από εκεί, κάντε το μόνο εάν είναι συσκευασμένα σε κενό. Δεν συνιστάται να αγοράζετε ψάρια ή θαλασσινά συσκευασμένα σε δίσκους από φελιζόλ γιατί μπορεί να μην έχουν διατηρηθεί καθαρά πριν από τη διανομή.
Δείτε επίσης 9 κόλπα των σούπερ μάρκετ που σκοπό έχουν να μας ξεγελάσουν και να αγοράσουμε “λάθος” προϊόντα