in , ,

10 Σημάδια που Φανερώνουν Έλλειψη Βιταμίνης Β12

σημάδια έλλειψη βιταμίνης Β12,συνέπειες έλλειψης βιταμίνης Β12,συμβουλές υγείας,υγεία
10 Σημάδια που Φανερώνουν Έλλειψη Βιταμίνης Β12

Η έλλειψη βιταμίνης Β12 είναι μία από τις πιο κοινές διατροφικές ελλείψεις. Δύο βασικοί λόγοι για αυτήν την κατάσταση είναι μια αυστηρή χορτοφαγική διατροφή και μια χειρουργική επέμβαση για απώλεια βάρους. Η έλλειψη της έχει μεγάλη ποικιλία συμπτωμάτων καθώς η βιταμίνη Β12 συμβάλει σε πολλές λειτουργίες του σώματος. Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι αποδίδουν τα συμπτώματα της έλλειψης στο άγχος ή στις πολλές ώρες εργασίας. Υπάρχουν 10 κύρια σημαδια που φανερώνουν ελλειψη βιταμίνης Β12 οπότε ελέγξτε τα για να δείτε αν χρειάζεστε περισσότερη βιταμίνη. Έλλειψη βιταμίνης C: Τα 10 ύπουλα συμπτώματα της ανεπάρκειας – Ποιες τροφές πρέπει να τρώτε

Αδυναμία, ζάλη, κόπωση

brightside

Η αδυναμία και η κούραση είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα σημάδια έλλειψης βιταμίνης Β12. Όταν μειώνεται η ποσότητα της βιταμίνης, το σώμα παράγει λιγότερα ερυθρά αιμοσφαίρια που είναι απαραίτητα για την οξυγόνωση. Ως αποτέλεσμα, νιώθετε υπνηλία, κούραση, εξάντληση, ακόμη και ζάλη.

Πολλοί άνθρωποι συγχέουν αυτά τα συμπτώματα με κακό ύπνο, πολλές ώρες εργασίας και άγχος. Ωστόσο, εάν κατάσταση σας επιδεινώνεται, συμβουλευτείτε το γιατρό σας και κάντε μια εξέταση αίματος για να ελέγξετε τα επίπεδα της Β12.

Δύσπνοια

© michaeljung/depositphotos

Ένα από τα πιθανά φυσιολογικά σημάδια έλλειψης βιταμίνης Β12 είναι η δύσπνοια κατά την άσκηση. Η βιταμίνη Β12 συμβάλλει στην παραγωγή αιμοσφαιρίνης – της πρωτεΐνης μεταφοράς οξυγόνου στην κυκλοφορία του αίματος. Η έλλειψή της μπορούν να μειώσει τη ροή οξυγόνου στους ιστούς προκαλώντας αναιμία που οδηγεί σε δύσπνοια και αδυναμία. Επικοινωνήστε με το γιατρό σας εάν εμφανίσετε ανεξήγητη κόπωση, αίσθημα παλμών, δύσπνοια ή πόνο στη γλώσσα.

Νευρική βλάβη και αίσθηση μυρμηγκιάσματος

© SIphotography/depositphotos

Η έλλειψη Β12 μπορεί να επιδεινώσει τα νευρικά κύτταρα, οδηγώντας σε αίσθηση μυρμηγκιάσματος στα χέρια και τα πόδια σας. Εάν το αγνοήσετε, το σύμπτωμα θα γίνει μόνιμο και θα μετατραπεί σε παραισθησία. Στο νευρικό σύστημα, η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη για το σχηματισμό μυελίνης, ένα λευκό περίβλημα γύρω από τις νευρικές ίνες που αυξάνει την ταχύτητα των νευρικών ερεθισμάτων. Η έλλειψη της μπορεί να οδηγήσει σε εκφυλισμό του νωτιαίου μυελού, των οπτικών νεύρων, του εγκεφαλικού ιστού και των περιφερικών νεύρων.

Χωρίς προστασία από τη B12, τα νεύρα του νωτιαίου μυελού μπορούν να αποσυντίθενται και έχετε αστάθειά. Ως αποτέλεσμα, θα σκοντάφτετε και θα χάνετε την ισορροπία σας πιο συχνά ακόμη και όταν περπατάτε σε επίπεδες επιφάνειες.

Χλωμό ή δέρμα με ίκτερο

© solar22/depositphotos

Μια άλλη φυσική ένδειξη χαμηλού επιπέδου βιταμίνης Β12 είναι ο ίκτερος στο δέρμα ή στο λευκό των ματιών. Η παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων εξαρτάται από τη βιταμίνη Β12. Η προβληματική παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων προκαλεί μια αναιμική κατάσταση που ονομάζεται μεγαλοβλαστική αναιμία. Στην κατάσταση αυτή, τα ερυθρά αιμοσφαίρια είναι μεγάλα, εύθραυστα και δεν μπορούν να διαιρεθούν. Είναι πολύ μεγάλα για να περάσουν έξω από το μυελό των οστών και να κυκλοφορήσουν στο αίμα. Επομένως, δεν έχετε τόσα πολλά ερυθρά αιμοσφαίρια που κυκλοφορούν στο σώμα σας και το δέρμα σας μπορεί να φαίνεται χλωμό.

Η χολερυθρίνη είναι μια ελαφρώς κόκκινη ή καφέ απόχρωση που παράγεται από το συκώτι όταν διασπά τα παλιά κύτταρα του αίματος. Μεγάλες ποσότητες χολερυθρίνης, που προσπαθούν να διασπάσουν τα μεγάλα ερυθρά αιμοσφαίρια, είναι αυτές που δίνουν στο δέρμα και στα μάτια την κίτρινη απόχρωση του ίκτερου.

Δείτε ακόμη 10 Σημάδια Έλλειψης Σιδήρου

Οίδημα, φλεγμονή της γλώσσας

© oneinchpunch/depositphotos

Εάν είστε vegan, έχετε ορισμένες ασθένειες του πεπτικού συστήματος ή υπερκαταναλώνετε το αλκοόλ, κινδυνεύετε να έχετε έλλειψη βιταμίνης Β12. Η από του στόματος εκδήλωση της έλλειψης Β12 στο αίμα είναι η γλωσσίτιδα που χαρακτηρίζεται από μια μυώδη, κόκκινη, λεία γλώσσα. Δεδομένου ότι το σώμα δεν έχει αρκετή βιταμίνη Β12, η σύνθεση του DNA μειώνεται. Ως αποτέλεσμα, τα επιθηλιακά κύτταρα του στόματος αρχίζουν να διαιρούνται γρήγορα και να προκαλούν γλωσσίτιδα, γωνιακή χειλίτιδα, επαναλαμβανόμενα στοματικά έλκη και καντιντίαση του στόματος. Τα συμπτώματα της γλωσσίτιδας μπορεί να έρχονται και να περνούν κατά διαστήματα και μπορεί να επιδεινώνονται καθώς προχωρά η μέρα.

Εάν παρατηρήσετε κάποιο από αυτά τα σημάδια, προσπαθήστε να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες. Συμπεριλάβετε περισσότερα ζωικά προϊόντα όπως κρέας, πουλερικά, ψάρια, αχιβάδες, στρείδια, αυγά ή δημητριακά εμπλουτισμένα με Β12.

Δυσκοιλιότητα, απώλεια όρεξης, αέρια

© decade3d/depositphotos

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί λόγοι που μπορούν να προκαλέσουν πεπτικά προβλήματα όπως δυσκοιλιότητα ή αέρια και η έλλειψη βιταμίνης Β12 είναι ένας από αυτούς. Εάν αγνοηθεί, μπορεί να οδηγήσει σε χρόνια δυσκοιλιότητα, στομαχικές διαταραχές, αέρια, διάρροια και απώλεια όρεξης. Τα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης επηρεάζουν τη φυσιολογική λειτουργία του γαστρεντερικού σωλήνα. Για να επαναφέρετε το φυσιολογικό επίπεδο βιταμίνης Β12 και για να απαλλαγείτε από τη δυσκοιλιότητα, μπορείτε να πάρετε συμπλήρωμα βιταμίνης Β12.

Οι περισσότεροι άνθρωποι με έλλειψη βιταμίνης Β12 στερούνται ενδογενή παράγοντα. Μια πρωτεΐνη που εκκρίνεται από το στομάχι και είναι απαραίτητη για την απορρόφηση της βιταμίνης Β12. Συνδέεται με τη βιταμίνη Β12 και την μεταφέρει στα έντερα για να απορροφηθεί. Λόγω της έλλειψής του, το πεπτικό σύστημα δεν μπορεί να απορροφήσει τη Β12. Σε αυτή την περίπτωση, το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι ενέσεις βιταμίνης Β12.

Απώλεια όρασης

© Daryan Shamkhali/unsplash

Η έλλειψη βιταμίνης Β12 μπορεί να οδηγήσει σε οπτική νευροπάθεια και μειωμένη όραση, καθώς παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία των νεύρων και του νευρικού συστήματος. Η απώλεια της όρασης μπορεί να διαγνωστεί μεταξύ ατόμων που υποφέρουν από υποσιτισμό ή που δεν καταναλώνουν κανένα ζωικό προϊόν. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι ο συνδυασμός βιταμίνης Ε, DHA και βιταμίνης Β12, βελτίωσε το οπτικό πεδίο και την ευαισθησία του αμφιβληστροειδούς σε ασθενείς με γλαύκωμα. Γενικά, η μακροχρόνια πρόσληψη συμπληρωμάτων Β12 μειώνει τον κίνδυνο θολότητας και μειωμένης οπτικής οξύτητας.

Κατάθλιψη, αλλαγές συμπεριφοράς

© stokkete/depositphotos

Είναι φυσικό ότι η έλλειψη ορισμένων από τις ζωτικές βιταμίνες μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη και αλλαγές στη συμπεριφορά και η Β12 δεν αποτελεί εξαίρεση. Η έλλειψη της έχει ισχυρό αντίκτυπο στην παραγωγή σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Η σεροτονίνη βοηθά στη ρύθμιση της διάθεσης. Εάν έχετε χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β12, μιλήστε με το γιατρό σας και προσπαθήστε να μάθετε ποια θεραπεία σας ταιριάζει καλύτερα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η λήψη συμπληρωμάτων Β12 μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη διάθεσή σας.

Αποδυναμωμένα κόκαλα

© rob3000/depositphotos

Ακριβώς όπως το ασβέστιο και η βιταμίνη D, η βιταμίνη Β12 παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο σχηματισμό των οστεοβλαστών των κυττάρων του σώματος που δημιουργούν τα οστά. Η έλλειψη της θέτει σε κίνδυνο τη σωστή λειτουργία τους και μπορεί να οδηγήσει σε οστεοπόρωση. Η ασθένεια χαρακτηρίζεται από εύθραυστα, αδύναμα ή ψαθυρά οστά ως αποτέλεσμα της απώλειας ιστών που προκαλείται από τη θρεπτική ανεπάρκεια. Η επιταχυνόμενη απώλεια οστού μπορεί να οδηγήσει σε πτώσεις, κατάγματα οστών και σπασίματα. Οι ηλικιωμένοι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο από οποιονδήποτε άλλον, γι’ αυτό οι τακτικές εξετάσεις αίματος είναι απαραίτητες για αυτούς.

Ανεπαίσθητα συμπτώματα μεταξύ των ηλικιωμένων

© diego_cervo/depositphotos, © NatashaFedorova/depositphotos

Η έλλειψη βιταμίνης Β12 εκτιμάται ότι επηρεάζει το 10-15% των ατόμων άνω των 60 ετών. Τα άτομα μπορεί να έχουν σοβαρή ανεπάρκεια ή μπορεί να έχουν μια υποκείμενη κατάσταση υγείας που προκαλεί ανεπάρκεια της Β12. Παραδόξως, πολλοί ηλικιωμένοι συνήθως δεν έχουν τα κύρια συμπτώματα της ανεπάρκειας Β12 ή αποκαλύπτονται με έναν ανεπαίσθητο τρόπο. Ωστόσο, είναι γεγονός ότι η απορρόφηση της βιταμίνης Β12 μπορεί να μειωθεί με την ηλικία.

Μην καθυστερείτε τη θεραπεία και αντιστρέψτε τη βλάβη πριν γίνει μη αναστρέψιμη. Το χειρότερο σενάριο θα μπορούσε να οδηγήσει σε ψυχική σύγχυση, άνοια και πτώση των νοητικών ικανοτήτων (μνήμη, κρίση). Ο απλός έλεγχος και μια εξέταση αίματος είναι το μόνο που χρειάζεστε για να καταλάβετε εάν έχετε έλλειψη. Συνιστάται η λήψη της κατάλληλης ποσότητας βιταμίνης Β12 με συμπληρώματα ή εμπλουτισμένες τροφές για την ενίσχυση της απορρόφησης των θρεπτικών συστατικών από την πεπτική οδό.

Ποιοι παρουσιάζουν έλλειψη βιταμίνης Β12

© whanwhan.ai/depositphotos, © masha_tace/depositphotos, © moonkin/depositphotos, © natis76/depositphotos

Δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος της Β12 στη διατροφή μας προέρχεται από ζωικά προϊόντα, οι vegans κινδυνεύουν από έλλειψη Β12. Η φλεγμονώδης νόσος του εντέρου και η κοιλιοκάκη, η χειρουργική επέμβαση απώλειας βάρους και ο χρόνιος αλκοολισμός μπορούν να εμποδίσουν την ικανότητα ενός ατόμου να απορροφά τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται. Οι ηλικιωμένοι έχουν περισσότερα προβλήματα με την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών επίσης.

Εάν έχετε μέτρια συμπτώματα, μπορείτε να ξεκινήσετε με μια εξέταση αίματος και με το γιατρό σας. Εάν πρέπει, πάρτε από το στόμα συμπληρώματα Β12, ρινικό σπρέι βιταμίνης Β12 ή ενέσεις βιταμίνης Β12, τα οποία θα χρειαστείτε λιγότερο συχνά.

Δείτε επίσης 8 Σημάδια ότι Χρειάζεστε Περισσότερες Βιταμίνες

© Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη ή χωρίς τοποθέτηση ενεργού link της πηγής σε εμφανές σημείο

Written by Jimmy Taylor

εσωτερικές γυάλινες πόρτες,ιδέες για εσωτερικές γυάλινες πόρτες,εσωτερικές γυάλινες πόρτες πλεονεκτήματα,εσωτερικές γυάλινες πόρτες μειονεκτήματα,διακόσμηση σπιτιού,ιδέες διακόσμησης σπιτιού

28 Ιδέες για Εσωτερικές Γυάλινες Πόρτες – Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα

διατροφικές συνήθεις μετά τα 40,συμβουλές διατροφής,διατροφή

10 Διατροφικές Συνήθεις που Πρέπει να Υιοθετήσετε Μετά τα 40