- Shrinkflation: Το φαινόμενο που συμβαίνει όταν τα καναλωτικά προϊόντα μειώνονται σε ποσότητα ενώ οι τιμές παραμένουν οι ίδιες ή ακόμα και αυξάνονται
- Οι εταιρίες αντιμετωπίζουν υψηλό κόστος και διάφορα ζητήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και απαντούν με συρρίκνωση των προϊόντων τους.
Πώς μπορούν οι καταναλωτές να αντισταθούν σε αυτές τις αλλαγές και να προσαρμόσουν τις αγορές τους
Σοκ προκαλεί καθημερινά στους καταναλωτές η άνοδος των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ένα φαινόμενο που πλέον είναι ξεκάθαρο και σίγουρα το έχουμε παρατηρήσει όλοι είναι η συρρίκνωση των προϊόντων παρά την τρελή ανηφόρα των τιμών.
Σχεδόν τα 2/3, το 64% των ενηλίκων ανησυχούν για την συρρίκνωση του εισόδηματος τους που έχει σαν αποτέλεσμα αυτή η τακτική σύμφωνα με έρευνα του Morning Consult,ενώ το 54% έχει δει, ακούσει ή διαβάσει αυτό το φαινόμενο.
Διάβασε επίσης: 10 Συμβουλές για να Αποφύγετε τα Διαφημιστικά Κόλπα στο Σούπερ Μάρκετ
Shrinkflation: Παίρνεις λιγότερα με την ίδια ή υψηλότερη τιμή
Τα καταναλωτικά προϊόντα γίνονται μικρότερα σε βάρος, το μέγεθος ή την ποσότητα, ενώ οι τιμές παραμένουν ίδιες ή αυξάνονται.
Οι καταναλωτές αναφέρουν παραδείγματα που συμβαίνουν εδώ και μήνες και πλέον είναι μια τάση που συμβαίνει παντού.
«Όταν παρατηρείτε ότι το πακέτο είναι μικρότερο ή ότι παίρνετε λιγότερα για την ίδια τιμή, είναι ιδιαίτερα απογοητευτικό»
Ενώ η συρρίκνωση του πληθωρισμού προσελκύει μεγάλη προσοχή τώρα, δεν είναι κάτι νέο, καθώς αυτό το είδος συρρίκνωσης συμβαίνει εδώ και δεκαετίες, σύμφωνα με τον Edgar Dworsky, ιδρυτή και συντάκτη του Consumer World. «Βρισκόμαστε στη μέση ενός παλιρροϊκού κύματος πληθωρισμού, δυστυχώς, και έτσι βλέπουμε όλο και περισσότερα στοιχεία που συρρικνώνονται», είπε ο Dworsky.
Πώς αντιδρούν οι καταναλωτές σε αυτή τη συρρίκνωση και πώς μπορείτε και εσείς να την αντιμετωπίσετε
Οι κορυφαίες κατηγορίες όπου οι καταναλωτές παρατηρούν συρρίκνωση περιλαμβάνουν τα σνακ, τα είδη τροφοδοσίας, τα κατεψυγμένα τρόφιμα, το κρέας, το ψωμί και τα αρτοσκευάσματα, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της Morning Consult.
Σε απάντηση, το 49% των καταναλωτών λέει ότι αγόρασε διαφορετική μάρκα, ενώ το 48% δηλώνει ότι επέλεξε μια γενική μάρκα αντί για μια επωνυμία και το 33% επέλεξε να αγοράσει χύμα αντί για μικρότερες συσκευασίες. Ορισμένοι αγοραστές σταμάτησαν εντελώς να αγοράζουν ορισμένες μάρκες, ερεύνησαν εναλλακτικές λύσεις που δεν επηρεάζονται από τη συρρίκνωση ή επέστρεψαν ένα «συρρικνωμένο» προϊόν.
Από αυτούς που παρατήρησαν συρρίκνωση του πληθωρισμού, μόνο το 19% δεν έκανε καμία ενέργεια, σύμφωνα με το Morning Consult.
Τα “κόλπα” των εταιριών
Ομολογουμένως, ο εντοπισμός της συρρίκνωσης μπορεί μερικές φορές να είναι δύσκολος λόγω των λεπτών τρόπων με τους οποίους αλλάζουν τα προϊόντα, σύμφωνα με τον Dworsky. Για παράδειγμα, ένα κουτί δημητριακών μπορεί να φαίνεται στο ίδιο μέγεθος, αλλά να είναι πιο λεπτό όταν το κοιτάτε από το πλάι. Ένα βάζο με φυστικοβούτυρο μπορεί να μειωθεί σε βάρος, αφού ο κατασκευαστής βάλει μια εσοχή στο κάτω μέρος του δοχείου.
Τι μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε αυτήν τη συρρίκνωση
Ακόμη και όταν ο πληθωρισμός και τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας υποχωρήσουν, οι αλλαγές από τη συρρίκνωση δυστυχώς θα είναι εδώ για να μείνουν, σύμφωνα με τον Dworsky. «Είναι πολύ σπάνιο να δεις ένα προϊόν να επανέρχεται στο παλιό του μεγαλύτερο μέγεθος», είπε.
Προς το παρόν, εναπόκειται στους καταναλωτές να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στα προϊόντα στα ράφια των καταστημάτων. «Είναι πραγματικά στο χέρι των αγοραστών να αποκτήσουν μεγαλύτερη συνείδηση του καθαρού βάρους». Όσον αφορά τα χάρτινα είδη, ο καθαρός αριθμός είναι το μέτρο που πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές, είπε.
Με αυτόν τον τρόπο, θα είστε πιο ικανοί να εντοπίσετε μια αλλαγή όταν επιστρέψετε για να αγοράσετε ξανά το προϊόν. Για να προσπαθήσετε να αποφύγετε να παρασυρθείτε από τη συρρίκνωση , μπορείτε να αναζητήσετε ανταγωνιστικές ή γενικές μάρκες.
Επιπλέον, μπορείτε να παραπονεθείτε στον κατασκευαστή. Αν και αυτό πιθανότατα δεν θα είναι αρκετό για να σταματήσει τη συρρίκνωση, μπορεί να σας εξασφαλίσει κάποια κουπόνια για την επόμενη αγορά σας.