(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Για περίπου 100 χρόνια η πορεία της Coca Cola – με βάση τις κινήσεις της την τελευταία τριετία – θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και μονότονη. Coca Cola, Sprite, Fanta, οι εκδόσεις τους σε light, σε zero, κάποιοι πειραματισμοί με γεύσεις, εξαγορές σε τοπικά νερά και χυμούς και μέχρι εκεί.
Τα τελευταία χρόνια όμως αυτό έχει αλλάξει καθώς η αμερικανική πολυεθνική και εταιρείες στις οποίες συμμετέχει “ψάχνονται” σταθερά σε νέα μονοπάτια. Φέτος μάλιστα το σύνθημα ήταν ξεκάθαρο καθώς μέσα από την νέα στρατηγική που χαράχθηκε στην Ατλάντα η Coca Cola “επεκτείνεται και σε άλλες κατηγορίες, με οδηγό την καινοτομία και τις εξελισσόμενες επιθυμίες των καταναλωτών”.
Ενδιαφέρον για κάναβη
Η πλέον πρόσφατη διερεύνηση της έχει να κάνει με τις συζητήσεις που πραγματοποιεί με την καναδική εταιρεία Aurora Cannabis για την ανάπτυξη ποτών, ροφημάτων ή αναψυκτικών που εγχέονται με κάναβη. Ουσιαστικά το συστατικό που εγχέεται είναι διάλυμα καναβιδιόλη, μία μη ψυχοτρόπος ουσία, που έχει την δυνατότητα να ανακουφίζει από φλεγμονές, πόνους και κράμπες.
Με αφορμή την εξέλιξη σύμφωνα με τον Guardian στελέχη της Coca-Cola ανέφεραν ότι: “μαζί με πολλούς άλλους στη βιομηχανία αναψυκτικών, παρακολουθούμε στενά την ανάπτυξη της μη ψυχοτρόπου ουσίας, CBD, ως συστατικό για τα λειτουργικά ποτών ευεξίας παγκοσμίως. Ο χώρος εξελίσσεται γρήγορα. Δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις αυτήν τη στιγμή”
Ανταγωνιστής των Starbucks
Της σκέψης αυτής είχε προηγηθεί μία σημαντική κίνηση, αυτή της εξαγοράς της μεγαλύτερης αλυσίδας καφέ στην Ευρώπη των Costa Coffee που κυριαρχούν στην Βρετανία. Σύμφωνα με το Business Insider η αλυσίδα, που είχε κάνει και ένα πέρασμα και από την ελληνική αγορά για να αποχωρήσει το 2012, διαθέτει σχεδόν 4.000 καταστήματα από τα οποία τα 2.500 βρίσκονται στην Βρετανία και τα 500 στην Κίνα.
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Aκολουθούντας αντίστροφη πορεία από την Starbucks, η οποία δημιουργήθηκε το 1971 την ίδια χρονιά με την Costa Coffee, η Coca Cola ξεκίνησε από τα ράφια των σούπερ μάρκετ και “κατέβηκε στο πεζοδρόμιο” μέσω της εξαγορασθείσας αλυσίδας καφέ.
Νωρίτερα μέσα στο έτος η Coca Cola είχε προχωρήσει στην αυτόνομη παρουσία της στον χώρο του παγωμένου τσαγιού (σ.σ. δίνοντας τέλος στην συνεργασία με την Nestle και το Nestea) με το Fuzetea και η είσοδος της στα “φυτικά γάλατα” με τα adez (ρόφιμα αμυγδάλου, καρύδας και σόγιας).
Εδώ αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι στην Ελλάδα η Coca Cola Τρία Έψιλον έχει αναπτύξει και ένα ευρύ δίκτυο στην διανομή αλκοολούχων ποτών (14 μάρκες, ανάμεσα τους το Famous Grouse, Campari, Cutty Shark, Jack Daniel’s, Finlandia, Ούζο Πλωμάρι κ.α.) ενώ έχει και την αποκλειστική διανομή του καφέ Lavazza στην χώρα μας.