Το να αφήνετε φιλοδωρήματα στους σερβιτόρους στα εστιατόρια είναι μια κοινή πρακτική σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, κάποιος πιθανότατα δεν συνειδητοποιεί τις απλές τεχνικές χειραγώγησης που χρησιμοποιεί ένας ικανός σερβιτόρος ή σερβιτόρα για να πάρει ένα καλύτερο φιλοδώρημα. Μην τα παραγγείλεις ποτέ: Πρώην μάγειρες και σερβιτόροι εξηγούν τι να μην τρώμε σε μια ταβέρνα
Έρευνα στα εστιατόρια
Ο καθηγητής Michael Lynn είναι λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Cornell (ΗΠΑ). Διεξήγαγε μελέτη σε 21 εστιατόρια, όπου παρακολούθησε στενά τη δουλειά των σερβιτόρων. Με αυτόν τον τρόπο θέλησε να αποδείξει τη σχέση ποιότητας εξυπηρέτησης και δίκαιου φιλοδωρήματος. Κατά τη διάρκεια της έρευνας, ο Michael ανακάλυψε συγκεκριμένες συμπεριφορές των σερβιτόρων που επηρεάζουν το υποσυνείδητό και μας κάνουν να αφήνουμε περισσότερα χρήματα μετά το γεύμα. Μερικοί σερβιτόροι είναι πραγματικοί κύριοι της χειραγώγησης!
Ένα απλό χαμόγελο
Οι σερβιτόροι που έχουν σκυθρωπά πρόσωπα και δεν χαμογελούν στους πελάτες δεν μπορούν να περιμένουν ότι τα φιλοδωρήματά τους θα αυξηθούν κατά 140%.
Κόκκινη ενδυμασία
Προφανώς, το χρώμα της ενδυμασία έχει σημασία, αλλά μόνο για τις σερβιτόρες. Όσες φορούν κόκκινα λαμβάνουν 26% υψηλότερα φιλοδωρήματα. Ωστόσο, μόνο οι άνδρες είναι πρόθυμοι να τα δώσουν.
Δείτε ακόμη Εστιατόρια με Μπουφέ: Έτσι σας Ξεγελούν και Μπορείτε να Φάτε Όσο Θέλετε!
Σκύψιμο πάνω από το τραπέζι
Οι σερβιτόροι που δεν στέκονται όρθιοι αλλά γέρνουν πάνω από το τραπέζι (και δείχνουν ενδιαφέρον να το κάνουν) μπορούν να περιμένουν υψηλότερα φιλοδωρήματα.
Δωρεάν γλυκό
Στους πελάτες αρέσει να παίρνουν κάτι δωρεάν. Ένα μικρό γλυκό που επισυνάπτεται στον λογαριασμό τους κάνει να αφήνουν φιλοδωρήματα 21% υψηλότερα.
Μη ανώνυμη υπηρεσία
Στους πελάτες αρέσει να γνωρίζουν το όνομα του ατόμου που θα τους εξυπηρετήσει. Ένας σερβιτόρος που συστήνεται μπορεί να πάρει φιλοδώρημα που είναι έως και 53% υψηλότερο.
Ένα απαλό άγγιγμα
Εάν ο σερβιτόρος τραβήξει την προσοχή των πελατών για κάποιο λόγο με ένα απαλό άγγιγμα, το φιλοδώρημα μπορεί ενδεχομένως να αυξηθεί κατά 42%.
Ανέκδοτο ή γρίφος
Σε ορισμένους πελάτες αρέσει όταν ο σερβιτόρος λέει ένα αστείο ή ρωτά έναν γρίφο. Αυτό το απλό κόλπο τους κάνει πιο γενναιόδωρους και δίνουν υψηλότερα φιλοδωρήματα.
Μια ευγενική λέξη
Μια απλή αναφορά στον καλό καιρό θα κάνει το φιλοδώρημα 18% περισσότερο.
Σχέδια
Σχεδιάζοντας κάτι στον λογαριασμό (ηλιοφάνεια, χαμόγελο) μπορεί να κάνει σχεδόν κάθε πελάτη χαρούμενο. Στη συνέχεια αφήνει 37% υψηλότερο φιλοδώρημα.
Ένα απλό ευχαριστώ
Οι έξυπνοι σερβιτόροι γράφουν συχνά τη λέξη ευχαριστώ στον λογαριασμό. Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι πελάτες είναι πιο γενναιόδωροι και αυξάνουν το ποσό του φιλοδωρήματος κατά 13%.
πηγή φωτογραφιών
Δείτε επίσης Μεγάλα Πιάτα, Μικρές Μερίδες: 7 Λόγοι που τα Πολυτελή Εστιατόρια Σερβίρουν Τόσο Μικροσκοπικές Μερίδες