Σκεφτείτε τις συσχετίσεις με το κίτρινο. Ίσως σκεφτήκατε αμέσως τον ήλιο, τα φθινοπωρινά φύλλα που πέφτουν ή κάτι πιο αφηρημένο, όπως το αίσθημα της χαράς ή της αισιοδοξίας. Λοιπόν, αν συνεχίσετε να το σκέφτεστε, ορισμένοι χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων σίγουρα θα σας έρθουν στο μυαλό, απλώς και μόνο επειδή υπάρχουν τόσοι πολλοί από αυτούς, όπως ο Pikachu, ο Μπομπ Σφουγγαράκης, οι Simpsons και τόσοι άλλοι. Οι σκιτσογράφοι κινουμένων σχεδίων φαίνεται να λατρεύουν τόσο πολύ το κίτρινο και υπάρχουν λόγοι γι’ αυτό. Γιατί οι Άνθρωποι με Μπλε Μάτια Είναι Τόσο Μοναδικοί
Όλα έχουν να κάνουν με την αντίθεση.
Όντας ένα από τα βασικά χρώματα (μαζί με το μπλε και το κόκκινο), το κίτρινο είναι πολύ διακριτό. Στην πραγματικότητα, αυτά τα 3 χρώματα είναι ακραία παραδείγματα αντίθεσης αποχρώσεων και όσο πιο μακριά είναι ένα δεδομένο χρώμα από τα βασικά χρώματα, τόσο λιγότερο έντονο είναι. Ωστόσο, τα κύρια χρώματα που χρησιμοποιούνται στην οθόνη (η τηλεόραση, φυσικά, περιλαμβάνεται σε αυτό) είναι το κόκκινο, το πράσινο και το μπλε.
Σε αυτόν τον χρωματικό συνδυασμό, το κίτρινο και το μπλε βρίσκονται στις αντίθετες πλευρές του φάσματος, κάνοντας το ένα το άλλο να ξεχωρίζει περισσότερο. Και δεδομένου ότι το μπλε είναι ένα διαδεδομένο χρώμα σε πολλά υπόβαθρα (σκεφτείτε τη θάλασσα, τον ουρανό κ.λπ.), είναι λογικό να χρησιμοποιείτε το κίτρινο μόνο για εμφανείς, φωτεινούς χαρακτήρες.
Ψυχολογία
Παραδοσιακά, το κίτρινο συνδέεται με την ευτυχία και τη χαρά (θυμηθείτε το Inside Out της Pixar). Αυτό έχει αποδειχθεί από έρευνα, η οποία διαπίστωσε ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων (72%) ανέφερε το κίτρινο ως θετικό και μόνο το 0,5% των ερωτηθέντων θεώρησε ότι ήταν αρνητικό. Αυτό το χαρακτηριστικό του κίτρινου το καθιστά εξαιρετική επιλογή για χαρούμενους και χαλαρούς χαρακτήρες στα κινούμενα σχέδια.
Δεν μπορείτε να το χάσετε.
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, τα βασικά χρώματα είναι πολύ διακριτά. Ωστόσο, ακόμη και μεταξύ αυτών, το κίτρινο θεωρείται το πιο ορατό χρώμα σε χαμηλό φωτισμό και το δεύτερο πιο ορατό κατά τη διάρκεια της ημέρας. Διακρίνεται ακόμη και από άτομα με κάποιες μορφές αχρωματοψίας.
Είναι ιδιαίτερο για παιδιά.
Το κίτρινο χρώμα χρησιμοποιείται συχνά στη διαφήμιση για παιδιά, καθώς συνδέουν αυτό το χρώμα με θετικά συναισθήματα, γι’ αυτό μπορείτε να το δείτε σε λογότυπα για Lego, Hot Wheels, Crayola και άλλα. Αυτό δεν είναι τυχαίο: στο μάρκετινγκ, το κίτρινο χρησιμοποιείται συνήθως για τη συσκευασία «διασκεδαστικών» προϊόντων.
Σε μια μελέτη, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε κίτρινα και καφέ κραγιόνια αφού άκουσαν μια χαρούμενη ή λυπημένη ιστορία. Η πλειοψηφία της ομάδας με τη χαρούμενη ιστορία επέλεξε το κίτρινο κραγιόνι και τα περισσότερα παιδιά από τη δεύτερη ομάδα προτίμησαν το καφέ, αποδεικνύοντας ότι η συσχέτιση χρωμάτων με τη διάθεσή του είναι σημαντική.
Τραβάει την προσοχή.
Ωστόσο, το χρώμα που εμφανίζεται σε πολλούς χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων δεν έχει εντελώς θετικό νόημα. Είναι πολύ ορατό, κάτι που αναφέρθηκε προηγουμένως, καθιστώντας το μια καλή επιλογή για διαφορετικά είδη ειδοποιήσεων που πρέπει να φαίνονται από απόσταση και να τραβούν την προσοχή μας. Αυτός είναι ο λόγος που το κίτρινο χρησιμοποιείται σε φανάρια, οδικές πινακίδες και πολλά άλλα.
Επιπλέον, αυτό είναι ένα από τα χρώματα που χρησιμοποιεί η φύση για να στείλει ένα σήμα “μείνετε μακριά”: το κίτρινο μπορεί να φανεί σε έντομα που τσιμπούν (μέλισσες, σφήκες), δηλητηριώδη φίδια (κροταλίες, χαλκοκέφαλα, κ.λπ.) και άλλα επικίνδυνα ζώα . Ωστόσο, αυτό εξακολουθεί να μας κάνει να δώσουμε προσοχή, κάτι που χρησιμοποιείται σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων των κινούμενων σχεδίων.