Κατά την διάρκεια της επίσκεψης σας σε ένα εμπορικό κέντρο έχει ποτέ παρατηρήσει να υπάρχει κάποιο ρολόι; Το πιο πιθανό είναι να απαντήσετε όχι. Και υπάρχει λόγος που δεν υπάρχουν ρολόγια στα εμπορικά κέντρα.
Περιεχόμενα
Τα προηγούμενα χρόνια τα εμπορικά κέντρα δεν ήταν μόνο για ψώνια. Ήταν ένας χώρος συνάντησης με φίλους ή με την οικογένεια και δεν ήταν πάντα απαραίτητη η δαπάνη χρημάτων. Με την επίσκεψη μας σε ένα εμπορικό κέντρο πολλές φορές μας κάνει να χάνουμε την αίσθηση του χρόνου.
Γιατί λοιπόν δεν υπάρχουν ρολόγια μέσα στα εμπορικά κέντρα;
Σύμφωνα με την ψυχολόγο Laura Geige που μιλάει στο Metro ο λόγος που σπάνια υπάρχουν ρολόγια στα εμπορικά είναι ένα μικρό κόλπο που λέγεται “χρονική παραμόρφωση” δηλαδή η αλλαγή αντίληψης ενός ανθρώπου για τον χρόνο.
Πώς λειτουργεί και γιατί ξοδεύουμε χρήματα
Η ψυχολόγος χαρακτηριστικά αναφέρει «Η απουσία ρολογιών στα εμπορικά κέντρα είναι μια σχολαστικά σχεδιασμένη στρατηγική, βαθιά αγκυρωμένη στην ψυχολογία των καταναλωτών. Είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να παρατείνεται η διάρκεια της επίσκεψης με αποτέλεσμα και οι πιθανότητες να δαπανήσετε χρήματα για αγορές.»
Διάβασε επίσης 12 Πράγματα που Δεν Αξίζουν τα Χρήματα που Ξοδεύετε για Αυτά
Τα εμπορικά κέντρα είναι αυτοτελής οντότητες μέσα στις οποίες ο χρόνος λειτουργεί διαφορετικά. Η σκόπιμα λοιπόν παράλειψη των ρολογιών είναι μια στρατηγική που έχει σαν αποτέλεσμα τις δαπάνες των καταναλωτών και των επισκεπτών.
Όσο περισσότερο παραμένουμε σε αυτήν την “χρονική κατάσταση” που έχουμε αποδεσμευθεί από την καθημερινή μας ρουτίνα τότε αυξάνεται και η πιθανότητα να κάνουμε περισσότερες αγορές.
Αυτή δεν είναι η μόνη τακτική που χρησιμοποιούν τα εμπορικά κέντρα για να σας προσελκύσουν: δημιουργούν επίσης έναν συγκεκριμένο τύπο ατμόσφαιρας χρησιμοποιώντας ελεγχόμενο φωτισμό, θερμοκρασία και μουσική υπόκρουση.
«Αυτές οι αισθητηριακές ενδείξεις έχουν σχεδιαστεί για να ανεβάζουν τη διάθεσή σας, να μειώνουν το άγχος και να ενθαρρύνουν διακριτικά τις δαπάνες δημιουργώντας ένα περιβάλλον που αισθάνεται ανακουφιστικό και διεγερτικό», εξηγεί η ψυχολόγος.
Οι τεχνικές των καταστημάτων και των σούπερ μάρκετ για να δαπανούμε περισσότερα
Εν τω μεταξύ, είναι ανοιχτό μυστικό ότι τα καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούν επίσης τεχνικές για να δελεάσουν τους ανθρώπους να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα.
Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί τα καταστήματα παίζουν συχνά χαλαρές μελωδίες; Στην πραγματικότητα είναι μια ψυχολογική τεχνική.
Διάβασε επίσης: Τα χρώματα του Πλούτου: Χρησιμοποιήστε Αυτές τις Αποχρώσεις για να Αποκτήσετε Περισσότερα Χρήματα!
Τα σούπερ μάρκετ τείνουν να παίζουν πιο αργή μουσική για να προσφέρουν μια ήρεμη ατμόσφαιρα χωρίς βιασύνη, αφήνοντάς σας στο κατάστημα για πολύ περισσότερο.
Πώς να το αντιμετωπίσεις
Για να αντιμετωπίσετε το δέλεαρ και τις τεχνικές των καταστημάτων πρέπει να κάνετε ένα εβδομαδιαίο πλάνο για το ποια καταστήματα θα επισκεφθείτε και θέστε στον εαυτό σας ένα χρονικό όριο – πχ μια ώρα.
Γιατί τα καρότσια τους σούπερ μάρκετ έγιναν μεγαλύτερα
Ίσως θα έχετε παρατηρήσει ότι με τα χρόνια, τα καρότσια αγορών έγιναν μεγαλύτερα – ώστε να χωράμε περισσότερα μέσα.
Όσο μεγαλύτερο είναι το καρότσι, τόσο πιο πιθανό είναι να καταλήξετε να ξοδέψετε περισσότερα.
Έρευνα διαπίστωσε ότι όταν το μέγεθος του καροτσιού διπλασιάστηκε, οι καταναλωτές αγόραζαν 40% περισσότερο. Εντυπωσιακό έτσι;
Και ένα παλιό και αγαπημένο κόλπο, είναι αρκετά συνηθισμένο τα ακριβότερα προϊόντα να τοποθετούνται στο ύψος των ματιών.
Για να βρείτε τις φθηνότερες εναλλακτικές, απλώς προσπαθήστε να κοιτάξετε λίγο ψηλότερα ή χαμηλότερα.
Γλυτώνουμε χρήματα και βοηθάμε το περιβάλλον: 11 Συμβουλές που θα σας βοηθήσουν στην κρίση
φώτο enivpetro