Τα καταστήματα ρούχων τοποθετούν στρατηγικά τα έπιπλά τους και χρησιμοποιούν οπτικά σχήματα, σας ζητούν να «δοκιμάσετε» ορισμένα αντικείμενα και πωλουν παρόμοια ρούχα με επώνυμες μάρκες. Στην πραγματικότητα, τα κάνουν όλα αυτά για να προσελκύσουν πελάτες και να τους κάνουν να ξοδέψουν περισσότερα. Οι πωλητές είναι καλά εκπαιδευμένοι στη χρήση ψυχολογικών τεχνικών για να τονώσουν τη διάθεση των πελατών τους με διάφορους τρόπους: προσεκτικά επιλεγμένα χρώματα, μουσική, αρώματα και αίσθηση πολυτέλειας. 10 Μυστικά για τα Καταστήματα Ρούχων που δεν γνωρίζετε και θα σας φανούν χρήσιμα!
Μια μεγάλη κόκκινη πινακίδα «ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ» δημιουργεί την αίσθηση επείγουσας ανάγκης και προσελκύει περισσότερους πελάτες.
Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί όλες οι εκπτωτικές πινακίδες είναι κόκκινες; Τα καταστήματα ρούχων χρησιμοποιούν βασική ψυχολογία και το χρώμα στο οποίο αντιδρούμε περισσότερο. Στο ανθρώπινο μυαλό, το κόκκινο συνδέεται με μια ένδειξη κινδύνου. Αυτή η αντίδραση δημιουργεί μια αίσθηση επείγουσας ανάγκης και αναγκάζει τους πελάτες να κάνουν μια αγορά.
Τα ρούχα και τα αξεσουάρ εμφανίζονται σε σετ και ομάδες.
Οι πελάτες σπάνια θα βρουν ένα μανεκέν με ένα μόνο αντικείμενο. Για τα καταστήματα ρούχων είναι σημαντικό να σας δείξουν πώς μπορείτε να συνδυάσετε τα προϊόντα τους. Εάν σε ένα πελάτης αρέσει ένα προϊόν, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αγοράσει ένα άλλο που ταιριάζει ή του αρέσει. Αυτό ονομάζεται «διασταυρούμενη πώληση». Οι πωλητές δίνουν μεγάλη προσοχή στα υφάσματα, τα σχέδια και τα στυλ που επιλέγουν οι πελάτες για ολόκληρο το ντύσιμο. Αν βρήκατε το παντελόνι ωραίο, πιθανότατα θα θέλετε ένα ωραίο σακάκι ή ένα πουκάμισο για να ολοκληρώσετε το ντύσιμο.
Χρησιμοποιούν πράγματα για να σας επιβραδύνουν.
Τα καταστήματα ρούχων θέλουν να περνάτε όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο μέσα, γι’ αυτό χρησιμοποιούν μικρά κόλπα για να επιβραδύνουν τους πελάτες τους. Τοποθετούν τραπέζια, κρεμάστρες και ράφια, έτσι ώστε το περπάτημα σας να γίνεται μετ΄ εμποδίων. Αυτή η προσέγγιση κάνει τους πελάτες να περπατούν πιο αργά και τους επιτρέπει να βρίσκουν περισσότερα για αγορά.
Σας προτείνουν «πρόσθετα» πράγματα.
Στο δρόμο σας προς το δοκιμαστήριο, ένας πωλητής είναι πιο πιθανό να σας προτείνει να δοκιμάσετε ένα πουκάμισο ή ένα αξεσουάρ με τα ρούχα που έχετε επιλέξει. Λένε ότι θα σας βοηθήσει να δείτε το προϊόν με κάτι παρόμοιο με αυτό που έχετε στο σπίτι. Ωστόσο, η πραγματική τους πρόθεση είναι να σας κάνουν να προσθέσετε αυτό το προτεινόμενο είδος στις αγορές σας. Στο λιανικό εμπόριο, αυτή η τεχνική ονομάζεται «υπαινικτική πώληση».
Δείτε ακόμη 14 Διαφημίσεις Ρούχων που Απέχουν απόλυτα από την Πραγματικότητα
Επιπλέον τμήμα εκπτώσεων κοντά στα δοκιμαστήρια.
Πολλά καταστήματα ρούχων τοποθετούν το εκπτωτικό τμήμα τους τόσο στην είσοδο όσο και στα δοκιμαστήρια. Αρχικά, οι ενδιαφερόμενοι πελάτες μπαίνουν στο κατάστημα, παρατηρούν τα εκπτωτικά είδη, επιλέγουν αυτά που τους αρέσουν και κατευθύνονται κατευθείαν στο δοκιμαστήριο. Εκεί βρίσκουν άλλο ένα εκπτωτικό τμήμα. Γίνεται με αυτόν τον τρόπο, ώστε οι πελάτες να παγιδευτούν από τις εκπτώσεις και πιθανότατα να προσθέσουν περισσότερα στην αγορά τους. «Είναι σε προσφορά και είμαι κοντά στο δοκιμαστήριο, γιατί να μην το δοκιμάσω;»
Τα ρούχα είναι φτιαγμένα για να είναι ελαφρώς εκτός μόδας.
Έχετε παρατηρήσει ποτέ πόσο γρήγορα πολλά καταστήματα ρούχων αλλάζουν τις συλλογές τους; Συνεχίζουν να προσθέτουν νέα είδη που αντιπροσωπεύουν την «τρέχουσα» μόδα σχεδόν κάθε εβδομάδα! Τα υφάσματα που χρησιμοποιούν είναι επίσης φθηνά και πιθανότατα θα χαλάσουν γρήγορα. Αυτό το κόλπο κάνει τους πελάτες τους να νιώθουν ότι είναι εκτός των σύγχρονων τάσεων μόδας. Αυτή η αίσθηση είναι δυσάρεστη για πολλούς και ωθεί τους ανθρώπους να αγοράσουν περισσότερα ολοκαίνουργια, «κομψά» ρούχα και αξεσουάρ εβδομάδα με την εβδομάδα.
Χρησιμοποιούν δελεαστικές μυρωδιές και επιλεγμένη μουσική για να τονώσουν τη διάθεση των πελατών τους.
Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί ξαφνικά αισθάνεστε αισιόδοξοι όταν μπαίνετε σε καταστήματα ρούχων; Επιλέγουν προσεκτικά τα έντονα χρώματα, τις μυρωδιές λουλουδιών και τη μουσική για να υπενθυμίζουν στους πελάτες χαρούμενες στιγμές στη ζωή τους και να τους ενθαρρύνουν. Η χρήση του σωστού αρώματος δημιουργεί επίσης την τέλεια ατμόσφαιρα για τον πελάτη και τον συνδέει, σε συναισθηματικό επίπεδο, με τη μάρκα. Έρευνες έχουν δείξει ότι η σωστή μουσική κάνει τους πελάτες να μένουν στο κατάστημα περισσότερο και να ξοδεύουν περισσότερα.
Δημιουργούν μια λαμπερή και ελκυστική βιτρίνα.
Τα περισσότερα καταστήματα ρούχων παρουσιάζουν μια μικρή επιλογή των ειδών τους πίσω από τη σούπερ γυαλιστερή βιτρίνα τους. Έντονα χρώματα, προσεγμένος σχεδιασμός και πολλά φώτα δημιουργούν την εικόνα του καταστήματος και το κάνουν να φαίνεται πολυτελές. Δεδομένου ότι αυτή η βιτρίνα εμποδίζει τους πελάτες να κοιτάξουν κατευθείαν στο κατάστημα, αλλά φαίνεται πραγματικά ελκυστική, οι άνθρωποι αναγκάζονται να μπουν μέσα.
Χρησιμοποιούν σχεδιασμό σε σχήμα «αγκαλιάς».
Οι άνθρωποι έλκονται από στρογγυλά σχήματα και σχήματα U, επομένως τα καταστήματα ρούχων φαίνονται στρογγυλά, οργανώνουν φόντο σε σχήμα U και κρεμούν κυκλικές πινακίδες από την οροφή. Αυτό υποσυνείδητα μοιάζει με άτομο που ανοίγει τα χέρια του για να τον αγκαλιάσει και καλεί τους ανθρώπους να μπουν στο χώρο.
Δείτε επίσης 5 Τρόποι για να Ελέγξετε Γρήγορα εάν Υπάρχει Κρυφή Κάμερα στο Δοκιμαστήριο Ρούχων