in , , ,

Γιατί Είναι Τόσο Δύσκολο να Αποφύγετε να Αγγίξετε το Πρόσωπό σας

Μερικές φορές θέλουμε να ελέγξουμε τις χειρονομίες , αλλά επειδή πολλές από αυτές είναι ακούσιες, μπορεί να είναι πιο δύσκολο από το αναμενόμενο. Σκεφτείτε να το άγγιγμα του πρόσωπού σας, για παράδειγμα, η οποία είναι μια από τις πιο συχνές αντιδράσεις του ανθρώπινου σώματος και μπορεί να σας εκπλήξει αν ξέρετε πόσες φορές το κάνουμε κάθε μέρα. Με αφορμή την πανδημία θα σας παρουσιάσουμε μερικούς από τους λόγους για τους οποίους δυσκολεύουμε να κρατήσουμε τα χέρια μας μακριά από το πρόσωπο μας και συμβουλές για το πώς μπορούμε να αποφύγουμε να το κάνουμε.

Μια φυσική απάντηση από το σώμα μας

© Eat Pray Love / Sony Pictures

Έχετε παρατηρήσει ποτέ ότι όταν κάποιος σταματά να σας προσέχει ενώ μιλάτε, έχει την τάση να καλύπτει τα πρόσωπο του με τα χέρια του, κάνοντας τον να φαίνεται βαριεστημένος; Πολλοί άνθρωποι το κάνουν αυτό τις περισσότερες φορές χωρίς καν να το παρατηρήσουν. Αυτό συμβαίνει επειδή εκφράζουμε τα συναισθήματά μας μέσω αντιδράσεων, χειρονομιών και της γλώσσας του σώματος.

Γλώσσα σώματος: ένας τρόπος έκφρασης του πολιτισμού μας

© Friends / Warner Bros. Television

Το να χρησιμοποιούμε τα χέρια μας για να εκφράσουμε συναισθήματα δεν είναι απλώς ένα ενστικτώδες πράγμα που κάνουμε. Δεδομένου ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι το κάνουν και το βλέπουμε παντού, είμαστε συνηθισμένοι. Η γλώσσα του σώματος είναι ένας τόσο αποτελεσματικός τρόπος να πούμε στους άλλους πώς αισθανόμαστε, ώστε ο πολιτισμός και οι συνήθειες μας την έχουν ενσωματώσει πολύ εύκολα.

Εάν προσθέσετε σε αυτό το γεγονός ότι χρησιμοποιούμε συνεχώς τον εγκέφαλό μας για να μάθουμε ο ένας από τον άλλο, που είναι γνωστό ως μάθηση με μίμηση, τότε όλα γίνονται σαφέστερα. Σκεφτείτε κάποιον που χασμουριέται. Πιθανότατα έχετε βιώσει ότι το χασμουρητό του ατόμου είναι μεταδοτικό και χασμουριέστε και εσείς. Αυτό συμβαίνει επειδή είμαστε πολύ καλοί στη μίμηση. Τώρα φανταστείτε πόσα άτομα βλέπουμε να αγγίζουν τα πρόσωπά τους! Υπάρχουν πολλά να μιμηθούμε εκεί.

Ένα αντανακλαστικό στο άγχος

© Friends / Warner Bros. Television

Εκτός από τη μίμηση, υπάρχουν και άλλοι λόγοι για τους οποίους αγγίζουμε τα πρόσωπά μας. Το άγχος, για παράδειγμα, μπορεί να προκαλέσει την ανάγκη για χαλάρωμα του σώματός σας. Αυτό εκφράζεται μέσω του παρασυμπαθητικού νευρικού συστήματος. Μία από τις λειτουργίες του είναι πολύ απλή: σας βοηθά να αντιμετωπίσετε δύσκολες στιγμές. Δεδομένου ότι το άγγιγμα ορισμένων τμημάτων του προσώπου σας μπορεί να το ενεργοποιήσει, το άγγιγμα είναι ένα αντανακλαστικό.

Γλώσσα σώματος στο φλερτάρισμα

© Serendipity / Miramax

Υπάρχει μια άλλη κοινή κατάσταση που μας κάνει να αγγίζουμε το πρόσωπό μας: το φλερτ. Κατά τη διάρκεια των κανονικών δραστηριοτήτων αγγίζουμε τα πρόσωπά μας έως και 23 φορές την ώρα, σύμφωνα με μια μελέτη. Μια άλλη μελέτη, που πραγματοποιήθηκε το 1967 στο UCLA, διαπίστωσε ότι η μη λεκτική επικοινωνία είναι κυρίαρχη όταν πρόκειται για την έκφραση συναισθημάτων. Τώρα φανταστείτε ότι βρίσκεστε μπροστά σε αυτό το ξεχωριστό άτομο που κάνει την καρδιά σας να τραγουδάει. Πιθανότατα θα είναι δύσκολο να μην αγγίξετε το πρόσωπο ή τα χείλη σας. Αυτό είναι πραγματικά κάτι που οι άνθρωποι κάνουν όταν τους αρέσει κάποιος.

Αλλαγή συνηθειών

© Enough Said / Fox Searchlight Pictures
  • Ένα καλό σημείο εκκίνησης είναι να γνωρίζετε πραγματικά και να ανακαλύπτετε τι σας κάνει να αγγίζετε το πρόσωπό σας. Μόλις το καταλάβετε, είναι πιθανότατα πιο εύκολο να σταματήσετε τον εαυτό σας από το να το ξανακάνετε.
  • Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε μια μπάλα κατά του άγχους εάν αισθάνεστε νευρικά, ώστε να έχετε κάτι που να κρατά τα χέρια σας απασχολημένα. Απλά φροντίστε να το καθαρίσετε καλά μετά!
  • Μερικοί άνθρωποι θεωρούν χρήσιμο να χρησιμοποιούν τα Post-it σε μέρη όπου περνούν πολύ χρόνο, ως υπενθυμίσεις.
  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη μυρωδιά προς όφελός σας φορώντας άρωμα ή λοσιόν στα χέρια σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα θυμάστε όταν τα χέρια σας πλησιάζουν στη μύτη και στο πρόσωπό σας.
  • Εάν το άγχος είναι αυτό που το προκαλεί, ίσως είναι καλύτερο να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα στη ρίζα του με διαλογισμό, γιόγκα ή ασκήσεις αναπνοής. Μπορείτε ακόμη να σκεφτείτε να πάρετε μια μικρή άδεια από τη δουλειά.
  • Αλλά το πιο σημαντικό, μην τα παρατάτε! Σύμφωνα με τους ψυχίατρους, η διαμόρφωση μιας νέας συνήθειας μπορεί να διαρκέσει έως και 66 ημέρες, οπότε η επιμονή θα είναι σίγουρα σύμμαχος με αυτήν.

Όπως δείξαμε προηγουμένως, η συμπεριφορά μας ακολουθεί συχνά τον τρόπο μας να βλέπουμε και να αντιμετωπίζουμε τον κόσμο. Έτσι η αλλαγή των συνηθειών είναι θέμα επανεξέτασης του τρόπου με τον οποίο μπορούμε να επικοινωνούμε τα ίδια πράγματα, αλλά με διαφορετικό τρόπο. Αξίζει να το κάνετε, ειδικά αν πρόκειται για θέμα υγιεινής και δημόσιας υγείας.

Τέλος, είναι σημαντικό να προσπαθείτε πάντα να κρατάτε τα χέρια σας καθαρά, καθώς τα μικρόβια προσκολλώνται στο δέρμα χωρίς καν να τα παρατηρήσουμε. Και, ενώ πολλά από αυτά είναι απαραίτητα για τη λειτουργεία του σώματος μας, άλλα δεν είναι!

© Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη ή χωρίς τοποθέτηση ενεργού link της πηγής σε εμφανές σημείο

What do you think?

Written by Jimmy Taylor

Αφήστε μια απάντηση

60 Ιδέες Διακόσμησης Μπάνιου Εμπνευσμένες από τη Θάλασσα

9 Απλά Κόλπα Ψησίματος για να Δοκιμάσετε Αυτό το Καλοκαίρι