Πριν όμως πας και το κάνεις σε προτρέπουμε να διαβάσεις το συγκεκριμένο Tweet:
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Me 10 years ago: probably would have played along with the profile picture aging meme going around on Facebook and Instagram
Me now: ponders how all this data could be mined to train facial recognition algorithms on age progression and age recognition— Kate O’Neill (@kateo) 12 Ιανουαρίου 2019
Πολλοί όμως είναι εκείνοι οι οποίοι θα σκεφθούν άμεσα ότι οι φωτογραφίες μας είναι ήδη διαθέσιμες, πόσο μάλλον αν χρησιμοποιείς τις υπηρεσίες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αλλά ας σκεφθούμε όμως κάτι. Φανταστείτε ότι θέλετε να εκπαιδεύσετε έναν facial recognition αλγόριθμο σε χαρακτηριστικά που αφορούν την ηλικία, πως για παράδειγμα οι άνθρωποι θα μοιάζουν όσο μεγαλώνουν. Φυσικά, θα απαιτούνταν μια μεγάλη ποσότητα φωτογραφιών ανθρώπων και θα βοηθούσε αν είχαμε δεδομένο ένα χρονικό πλαίσιο, στη προκειμένη περίπτωση, τα 10 χρόνια.
Με το συγκεκριμένο meme που τρέχει στο Facebook, υπάρχει ένα μεγάλο πλήθος προσεχτικά επιλεγμένων φωτογραφιών ανθρώπων από δέκα χρόνια πριν ως σήμερα, καθώς οι άνθρωποι οι ίδιοι αναφέρουν στο facebook ότι εδώ είμαι εγώ το 2009 και εδώ το 2019, αλλά και το που τραβήχθηκαν αυτές οι φωτογραφίες. Δηλαδή, χωρίς να το καταλάβεις, έχεις δώσει τόσα πολλά δεδομένα στο Facebook που κάνεις την διαδικασία εκπαίδευσης του αλγορίθμου πολύ ευκολότερη.
Η τεχνολογία facial recognition και ιδιαίτερα με δυνατότητες age progression θα μπορούσε να βοηθήσει στον εντοπισμό εξαφανισμένων παιδιών. Και εδώ, είναι για επιβράβευση. Όταν όμως αποσκοπεί στο targeted advertising εκεί τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα. Υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές χρήσεις ενός αλγόριθμου που έχει εκπαιδευτεί μέσω ενός meme που φαντάζει αθώο. Οι άνθρωποι είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ του φυσικού και ψηφιακού κόσμου. Τα δεδομένα μας, είναι αυτά που κάνουν τις επιχειρήσεις πιο έξυπνες και πιο κερδοφόρες. Πρέπει να απαιτήσουμε οι εταιρείες να διαχειρίζονται τα δεδομένα μας με σεβασμό. Αλλά και εμείς οι ίδιοι θα πρέπει να κάνουμε το ίδιο.