Υπάρχουν διάφορες μικροσκοπικές λεπτομέρειες, όπως κόκκινες κουκίδες στα ελαστικά σας, που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν. Ωστόσο, διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο. Πώς βγαίνουν οι κουτσουλιές από το αυτοκίνητο χωρίς να καταστραφεί το χρώμα
Στην πραγματικότητα, ο λόγος για τις κόκκινες κουκκίδες και τις κίτρινες κουκκίδες στα ελαστικά σας είναι ένα χαρακτηριστικό ασφαλείας. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βάζουν τις κόκκινες και κίτρινες κουκκίδες στα ελαστικά για να «εντοπίσουν τυχόν παρατυπίες». Με αυτόν τον τρόπο, οι τεχνικοί έχουν ένα πλαίσιο αναφοράς, διασφαλίζοντας ότι μπορούν να τοποθετήσουν και να ζυγοσταθμίσουν σωστά τα ελαστικά.
Οι κόκκινες κουκκίδες στα ελαστικά υποδεικνύουν πού είναι το ελαστικό πιο επίπεδο. Γενικά, βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το υψηλότερο σημείο του τροχού. Οι κόκκινες κουκίδες στα ελαστικά είναι ενδεικτικές και για κάτι άλλο. Παρόμοια με τα ελαστικά, οι ζάντες δεν είναι συνήθως ομοιόμορφες. Επομένως, πολλά μοντέλα έχουν μια πρόσθετη σήμανση στο σημείο όπου το ελαστικό είναι επίσης βαρύτερο ή πιο άκαμπτο. Αυτό επιτρέπει στον τεχνικό να χρησιμοποιεί αντίβαρα για να ζυγοσταθμίσει καλύτερα τα ελαστικά.
Δείτε ακόμη Ασχημή μυρωδιά στο air condition του αυτοκινήτου: Γιατί συμβαίνει και ποιες είναι οι λύσεις
Εν τω μεταξύ, οι κίτρινες κουκκίδες στα ελαστικά αντιπροσωπεύουν το ελαφρύτερο σημείο του ελαστικού και βρίσκονται συνήθως δίπλα στη βαλβίδα. Ωστόσο, όταν υπάρχουν και κόκκινες και κίτρινες κουκκίδες στα ελαστικά σας, η κόκκινη είναι αυτό που προσέχουν οι τεχνικοί όταν ζυγοσταθμίζουν τα ελαστικά.
Η ζυγοστάθμιση ελαστικών είναι μόνο ένα από τα πολλά κρίσιμα στοιχεία για τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας. Ωστόσο, πολλά πράγματα μπορούν να προκαλέσουν την έλλειψη ισορροπίας ενός ελαστικού. Μπορεί να είναι πολύ ή λίγο φουσκωμένα για πολύ καιρό, ιδιαίτερα τα κρύα πρωινά. Τα ελαστικά μπορεί να μην είναι ζυγοσταθμισμένα καθώς γερνούν και φθείρονται.
Εάν ένα αυτοκίνητο έχει μείνει ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να έχει αζυγοστάθμητα ή ακόμα και σκασμένα λάστιχα. Ή ένα αυτοκίνητο που έχει χτυπήσει σε λακκούβα ή κράσπεδο με υψηλές ταχύτητες. Ελέγχετε τακτικά την πίεση των ελαστικών και αλλάζετε τα λάστιχα ανά περίπου 40.000 – 50.0000 χιλιόμετρα, αν και ορισμένοι κατασκευαστές ελαστικών εγγυώνται και περισσότερα.
Μια λευκή κουκκίδα είναι επίσης ένα άλλο σημάδι που πρέπει να προσέξετε. Φαινομενικά έχει έναν πιο μπερδεμένο ρόλο. Αυτές οι λευκές, κίτρινες ή κόκκινες κουκκίδες στα ελαστικά σας δεν είναι υποχρεωτικές και οι χρήσεις τους ποικίλλουν μεταξύ των διαφορετικών κατασκευαστών ελαστικών. Ως αποτέλεσμα, δεν είναι πάντα σαφές τι σημαίνουν οι λευκές κουκκίδες. Ωστόσο, οι κόκκινες και κίτρινες κουκκίδες των ελαστικών σας αντιπροσωπεύουν αυτό που πρέπει να περιμένετε.
Η ζυγοστάθμιση και η ευθυγράμμιση των ελαστικών είναι κρίσιμα στοιχεία της συντήρησης του οχήματος που συχνά αγνοούνται από τον μέσο οδηγό. Ωστόσο, η κατανόηση του σκοπού και της σημασίας αυτών των χρωματιστών κουκκίδων στα ελαστικά σας μπορεί να σας βοηθήσει να εκτιμήσετε καλύτερα τη μηχανική που χρειάζεται για να εξασφαλίσετε μια ομαλή, ασφαλή και αξιόπιστη οδήγηση.
Δείτε επίσης Πόσο Συχνά Πρέπει να Πλένετε το Αυτοκίνητό σας, Σύμφωνα με τους Ειδικούς