Οι γονείς με παιδάκια προσχολικής ηλικίας πολλές φορές κάνουν το λάθος να προσπαθούν να τα μάθουν να γράφουν ή ακόμα και να διαβάζουν. Μάλιστα όταν το παιδί δεν τα καταφέρνει απογοητεύονται.
Ειδικά σε μια κοινωνία ανταγωνισμού πολλές φορές πιέζουμε τα παιδιά μας να κάνουνε πράγματα επειδή το κάνει ο “Γιαννάκης” ή η “Μαιρούλα”. Μέγα λάθος. Πρώτον δεν συγκρίνουμε ποτέ τα παιδιά μας γιατί το κάθε παιδί έχει τους δικούς του ρυθμούς – τα ξέρετε αυτά μην τα ξαναλέμε- και δεύτερον και αρκετά σημαντικό τα παιδιά δεν είναι έτοιμα.
Η γραφή και η ανάγνωση είναι ένα πολύ μεγάλο ορόσημο στη ζωή κάθε ανθρώπου. Εγώ θα πω ότι είναι τόσο σημαντικό ορόσημο όπως το περπάτημα. Υπάρχει λοιπόν λόγος που τα παιδιά δεν πρέπει να γράφουν πριν να έρθει επίσημα αυτή η στιγμή.
Γιατί δεν κάνει τα γράφουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας
Αριστερά το χέρι ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας.
Δεξιά το χέρι ενός παιδιού 7 ετών.
Κοιτάξτε τις διαφορές .Θέλετε να μάθετε γιατί ένα παιδί προσχολικής ηλικίας δεν μπορεί να γράψει ακόμα;Αυτός είναι ο λόγος!
Τα χέρια τους εξακολουθούν να αναπτύσσονται και δεν είναι πλήρως διαμορφωμένα.Τι πρέπει λοιπόν να κάνουν; ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ !
Πλαστελίνες, κόψιμο, κόλλες, παιχνίδι έξω στη φύση, σκάψιμο, παιχνίδι αισθήσεων, επιστημονικά πειράματα, χάντρες, παζλ, μπάλες κ.λπ.
Όλα αυτά τα πράγματα βοηθούν τα χέρια τους να αναπτυχθούν. Όταν είναι φυσικά έτοιμα να γράψουν, θα το κάνουν!Δεν χρειάζεται βιασύνη και να τα αναγκάζουμε να γράφουν.
Θα μας δείξουν όταν είναι έτοιμα!